måndag, mars 23, 2009

Ett paket från Madrid

Posted by Picasa


När jag kom hem idag fanns ett paket att hämta på posten (kassaservice på ICA om jag ska vara korrekt). Ett paket från det soliga Spanien. Ett paket från min bloggkompis Karlavagnen i Madrid.

Världens bästa Karlavagn har varit snäll och skickat mig spanskt rökt paprikapulver Pimentón de la Vera (länk till ett inlägg där jag skriver lite mer om det spanska rökta paprikapulvret) som är mycket gott och användbart men svårt att få tag i här. Jag fick alla tre smaker söt (dulce) stark (picante) och sötstark (agridulce)och det kommer definitivt att användas.

När jag började blogga trodde jag aldrig att jag skulle lära känna så många fina människor. Många av mina bloggkompisar har jag mycket kontakt med på facebook och via mail. Två av er har jag träffat och jag hoppas få träffa fler av er i framtiden. Trots att vi bor utspridda i flera länder och världsdelar och aldrig har träffats känns det som många av er är goda vänner. Är det någon bloggkompis som har vägarna förbi Uppsala så säg bara till så sätter jag på kaffe. Jag är övertygad om att jag skulle ha jättekul med er alla om vi sågs. Att ha lärt känna så många fina människor jag troligen inte skulle träffat annars är faktiskt en av dom bästa sakerna med att blogga.

Dessutom har jag upptäckt att jag faktiskt tycker det är roligt att skriva och bli läst vilket jag inte tänkt på innan. Jag uppskattar verkligen era kommentarer och tycker det är jättekul att diskutera med er så ta er gärna tid att lämna en kommentar. Det går bra att lämna även på inlägg längre ner i bloggen. Jag läser och svarar på alla kommentarer.



Tack igen till världens bästa Karlavagnen En blogg man inte får missa om man är intresserad av Spanien och liksom jag gillar katter.

10 kommentarer:

Sara sa...

Pulver till... Véra? ;)

KARLAVAGNEN sa...

Varsegod - hälsar en rodnande Karlavagn! Lättad att det kom fram ok.

Thérèse sa...

Sara - ha ha , Vera är inte bara en jättesöt bebis utan också en region i Spanien (i Extremadura) och det är pulver från Vera.

Karlavagen - Tack , hoppas du inte misstycker att jag hänger ut dig på bild så här ;)

Anonym sa...

Hej Therese! Nu skriver jag inte för att kommentera ditt paprika pulver, som å andra sidan låter väldigtr användbara. Jag vill bara berätta att jag var på ett café med en god vän och upptäckte att de hade de där små kakorna du berättade om i ett tidigare inlägg. de där Mak... eller vad det nu var det hette. De där som ser ut som pyttesmå färglada semlor. Väldigt söta, men helt ok. Jag tror aldrig jag hade upptäckt dem eller ens provat dem om jag inte läst om dom i din blogg. Tack för berättelser som ger mera "ögon". Ha det bra / Erica

Cliff Hanger sa...

Alla vill bli sedda och älskade, så enkelt är det. Kul att du fått detta. :-)

Cecilia Artista sa...

Det var en snäll Karlavagn som skickade dig paprikapulvret!

Jag har inte upptäckt det tidigare men ska ge mig ut för att leta! Det gick ju bra med den spanska punschen du skrev om då jag hittade flaskan som du gillade Ponche Caballero. Den var riktigt god. Så håll tummarna för att jag hittar paprikapulvret också! Det är alltid kul att hitta lite nya saker!

Anonym sa...

åh vad gulligt att få sånna detaljer hemskickade till dig!

KARLAVAGNEN sa...

Cliff Hanger: Vill ni se en stjäääärna see på määääj!

:-)

Anonym sa...

Låter gott med det där rökta paprikapulvret :-) Har aldrig hört talas om att det fanns något sånt.

Thérèse sa...

Erica - åh tack för din fina kommenter. Kul att jag fått dig att upptäcka macarones och kul att du gillar bloggen. Det är så klart helt ok att skriva om annat än det som står i inlägget i kommentarerna. Jag är så glad att någon kommenterar det jag skriver så skriv gärna vad som helst och det går så klart bra att vara anonym eller använda alias om man föredrar det.

Cliff hanger - så är det nog

Cecilia - du har garanterat ätit det på restaurang för det ingår i många spanska grytor och såser. Kul att du gillade ponchen. Den är väldigt god. Prova det här också om du hittar det , mycket användbart och mer smak än vanligt paprikapulver.

Mandy - jättegulligt , jag blev så glad.

Karlavagnen - Så klart!

Eva - det är väldigt gott och mer smakrikt än vanligt paprikapulver. Jag vet inte hur lätt det är att få tag i , i Sverige. Man får nog söka sig till specialbutiker i så fall. Jag har inte hittat det men inte heller letat alltför mycket.