fredag, mars 20, 2009

kinakrog med hemsida och egen video

Ska man gå på en restaurang man aldrig varit på förut kan det vara kul att titta på hemsidan. Läsa menyer och se bilder från stället. Många restauranger har väldigt fina webbsidor.
Den här restaurangen kan knappast skryta med att ha lagt ner mycket arbete på sin sida.

Skrattade ordentligt när jag såg sidan. Så anti alla tjusiga webbsidor och så mycket vi bryr oss inte hur vår sida ser ut. Fast är det någon idé att ens ha en sida på nätet om den ser ut så där? Både stället och sidan har funnits i flera år så osäkert om någon ändring av sidan finns på agendan.

Om någon är nyfiken på hur stället och maten ser ut finns det här you tube klippet att avnjuta. det är en klassik fulkina

6 kommentarer:

pelle funderaren sa...

Med tanke på kinakrogens hemsida så var det inte så konstigt att det var lite folktomt i resturangen på videon.

Får även passa på och tacka för att du visar
intresse för min blogg./ PF

Ps. Ditt inlägg igår om spanska barer var häftigt, men är det verkligen sant? Stackars barägare .

Pumita sa...

Haha, de kan inte få många gäster på det där... men jag minns inte att jag någonsin skulle ha sökt efter en bra restaurang på nätet. Jag menar, jag tittar aldrig på Gula sidorna eller liknande. Det ska vara en rekommendation från någon som har varit där isf, från en bloggkompis eller så.

Per sa...

Sidan skulle kunna uppfattas som skönt anti på nåt sätt, fast det lutar nog mer åt sorgligt. Av klippet att dömma så var det klassisk buffé som alla verkar köra just nu, nästan identisk med thaibuffé.

Gamla fyra små rätter såg man också. Dat alla åt när jag var liten. Sen blev det friterad banan med sirap och glass till efterätt.

Vilken är din favoriträtt? Min är 58:an! (strimlad biff med bambuskott och purjolök).

Thérèse sa...

Pelle - Jag har faktiskt i tysthet regelbundet kikat in på din sida ett tag. Så jag tänkte att jag skulle lägga till den bland bloggar jag följer. Ska börja kommentera också. Jag har aldrig varit på den där kinakrogen men som du säger inte konstigt det ser lite folktomt ut - med hemsidan lär dom inte locka folk. Inlägget om spanska barer och barägaren som fick fängelse läste jag i El Periodico som är Barcelonas stora spanskspråkiga nyhetstidning så jag antog att det var sant. Det är ju en seriös tidning men det är klart allt som står i tidningen månste inte vara sant...

Pumita - Om man får höra om en restaurang på något sätt kanske man kikar om dom har någon webbsida med menyer och bilder. Jag brukar ibland kolla menyerna för att se hur utbudet av vegetariska rätter är.

Per - Jag tycker också det lutar mer åt det sorgliga. Håller med den där typen av bufféer på kinakrogar ser exakt likadan ut överallt. Jag åt lunch på ett ställe idag , kunde varit den här restaurangen förutom att det var mycket folk. Exakt samma buffé. men hyfsat pris och gott var det. Jag var dessutom rejält hungrig och gick loss ordentligt på buffén

Anonym sa...

Jag är lite skeptisk mot kinarestauranger. Dom kanske blandar köttet med grönsaker och kryddor för att dölja att det är dåligt kött eller kommer från något konstigt djur. Hörde om en kinesisk restaurang i Göteborg som hade serverat mås som dom fångade själva som kyckling

Thérèse sa...

Anonym - ha ha , nja jag tror inte kinakrogar är värre än andra ställen när det gäller matfusk. Det där med måsar låter som en skröna som råttan i pizzan. Tror att du lugnt kan äta kyckling på kinarestauranger men annars går det ju utmärkt att hålla sig till den vegetariska mat som finns.