måndag, februari 23, 2009

Utan Ord

 
Posted by Picasa


Se fler bilder utan ord hos Pumita

16 kommentarer:

Thérèse sa...

Det är kanske inte jättesvårt att gissa staden men om någon vill försöka så...

Pumita sa...

Jag antar att det är U******. Mina ögon fastnade allra först på TICKET-skylten på andra sidan ån. Känns som ett bra ställe att besöka när vädret ser ut som det gör. :)

Thérèse sa...

Pumita - Ja det är helt rätt , husen är ju fina men vädret kunde varit bättre. Så ett köp på Ticket hade inte varit så dumt. Idag blev jag så less på all snö och kyla att jag besökte tropiska växthuset i botaniska trädgården Hade inte varit där tidigare men värme och tropiska växter kändes inte helt fel. Tog den här bilden från fönstret till entrén på biografen mittemot. Var på bio på lördag eftermiddag så 3D-filem Bolt med såna där coola 3D glasögon. men filmen var bra , även jag som vuxen hade kul och barnet uppskattade det mycket

Anette sa...

Nej, jag vet inte vilken stad det är. Men det ser allt grått och vintertrist ut, även om husen är vackra.
Snälla vår - kom nu! Eller låt oss åtminstone få lite sol *ler* /Anette

sinneskatten sa...

Bilden speglar verkligen hur det är nu, grått........
snö ena dagen, grått och regn andra.
Tur man kan få roa sig på bio då.

annette sa...

Jag tror det är Upp...., en bild av helgens verklighet, men väldigt vackra hus!

annette

Anonym sa...

Uppsala!

Lisa Christensen sa...

Det ser mysigt och vintrigt ut :)

Thérèse sa...

Lisa - lätt att säga när man befinner sig i tropikerna... Det är ett kallt och vintrigt Uppsala. Bilden är från i lördags. I söndags kom det ännu mer snö

Anonym sa...

Är det lika grått på andra ställen? Jag trodde det bara var här :)

annalarssonphotography sa...

Att besöka Ticket just nu och komma iväg bort från detta väder vore definitivt inga fel..
Jag anar längtan i din bild! :)

Ha det gott och kika gärna in hos mig!

Jenny sa...

En talande skylt i allt detta grådaskiga! Snacka om längtan!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Kul att se vilken utsikt du har, och vackrare blir den när våren är här.

Må gott

Irene

Unknown sa...

Nytt försök - jag satt och knappade in en kommentar innan lunch (dvs halv 3) men ngt hände visst med den.

Bilden ger dubbla känslor. Dels hemlängtan, inte direkt Uppsala eftersom jag aldrig ens har varit där (skäms) men Sverige i stort. Inte allför olikt e del ställen i Malmö. Den andra känslan är dock en annan, glädje över att jag slipper traska omkring i slasket och har klarblå himmel och sol.

Botaniska trädgården låter trevligt. Alltid tacksamt med ett ställe att "fly" till när det blir för kallt/varmt. Själv skulle jag velat ha ett bokcafé med kanelbullar att fly till. Men det e ju enkelt - jag får helt enkelt öppna ett.

Anonym sa...

usch vilket gråtrist väder... att skylta med en ticket-byrå är som lite tortyr...

Anonym sa...

Hmm..mm.. Det påminner om Stockholm och dess gråväder som har varit där på siståne:-P Nä, hade man pengar skulle man sticka till varmare breddgrader nu. Jag blir sjuk av detta väder:-P