torsdag, februari 19, 2009

Lyxproblem

Ikväll ska jag på fest. En kompis har skrivit en avhandling i matematik som jag inte förstår något av. Men det ska naturligtvis firas med disputationsfest på en av stadens bättre restauranger. Jag har aldrig varit där så det ska bli spännande. Krogen som har bra men dyr mat ligger i ett gammalt hus som till och med har delar från 1330-talet kvar. Troligen kommer jag inte att känna särskilt många men det går ju att ändra på. Blev lite förvånad men mycket glad att överhuvudtaget bli bjuden för jag känner egentligen inte han som disputerar särskilt väl.

Trots att jag har väldigt mycket kläder och i synnerhet många klänningar är det alltid problem vad man ska ha på sig på fester. Varför är det så? Jag har ju t.o.m flera klänningar som jag aldrig använt. Ändå tycker jag alltid att jag inte har något att sätta på mig. Lyxproblem som så klart kommer att lösa sig på eftermiddagen. Tänker inte fota någon outfit här på bloggen men det blir nog klänning och höga klackar och inga jeans eller silverleggings

Förutom kläder behöver jag hitta mitt festhumör. Förstår inte vart det har tagit vägen. Just nu känner jag mig mest seg och lite låg och vill stanna hemma med en god bok eller en bra film. Förhoppningsvis löser sig det också under eftermiddagen eller senast när jag kommer till festen.

Har inte haft tid och ork att svara på kommentarer än. Men det kommer också. Har naturligtvis läst och ni som skriver kommentarer här skriver som vanligt så kloka , intressanta och tänkvärd saker. Jag blir jätteglad för alla kommentarer och läser och svarar alltid även om jag ibland kan dröja med att svara.

Men nu fundera på kläder och försöka hitta det försvunna festhumöret.

10 kommentarer:

Pumita sa...

Vad kul att lyxa till det ibland! Festhumöret dyker säkert upp när du har bestämt vad du ska ha på dig och när du väl är där! Hoppas att du har kameran med dig för oss andra som snällt får stanna hemma. ;)

Thérèse sa...

Pumita - ha ha , får se om det blir kort till bloggen. Normalt brukar jag ju varken skriva om fester eller umgänge med folk och inte heller lägga ut bilder på sånt. Men någon gång ska man väl göra ett undantag. Fast det blir nog lugnt och tidig hemgång för mig eftersom väckarklockan kommer att ringa på fredag morgon. Men god mat och trevliga människor på en mysig restaurang är ju aldrig fel oavsett var man har på sig.

Pumita sa...

Neej, men en liten titt på lyxmaten eller en liten fluga eller så... ;) Nja, jag vet förresten inte hur man klär sig vid såna tillställningar. ;)

Thérèse sa...

Pumita - tror inte det är en så strikt tillställning , varken han som doktorerar , hans fru eller dom av hans kompisar jag känner är så strikta. Även om restaurangen tillhör dom bättre i Uppsala är det inte en sån där lyxig-slips-tvångs-krog där inte vanligt folk har råd att äta. För stela tillställningar är inte så kul. Jag tar nog på mig någon rätt vanlig enkel klänning och lite måttligt med smink och förmodligen mina svarta stövlar jag har nästan varje dag nu när det är kallt. Inte så väldigt uppklätt med andra ord. Har fått ett ex av avhandlingen. Full av formler och beräkningar. Jag förstår i princip ingenting men det är väl fler än jag som inte kommer att vara matematiker hoppas jag.

Thérèse sa...

Ska ta någon eller några bilder också. Lovar. Kanske något på maten eller lokalerna om dom är fina

Sara sa...

Jag hade precis tänkt erbjuda dig mina leggings! :)
Passa på att klä upp dig är mitt tips, det är så sällan man får göra det!
Och bilder vore jätteskoj!

Thérèse sa...

Sara - ha ha men dom hinner knappast hit på några timmar så jag får väl ta på mig något annat på festen. Du har rätt det är alltför sällan man klär upp sig och det är faktiskt kul. Jag har ju massor av skor och klänningar jag nästan aldrig använt. Nu är väl dom hala isgatorna här i stan inte bästa ställena att gå med dom högsta och smalaste klackarna

christel sa...

Det kan ibland bli så, att när man är som mest less och minst förväntansfull kommer den roligaste kvällen på länge! Jag hoppas du får kul!

Thérèse sa...

Christel - så är det ju ofta att dom fester man inte har så höga förväntningar på eller är på humör för brukar bli roligast. Måste bara hitta festhumöret , lite låg just nu , men det kanske finns på plats när jag kommer dit

Anonym sa...

I used to be suggested this blog through my cousin. I'm not certain whether or not
this publish is written through him as nobody else recognize such precise approximately my trouble.
You are wonderful! Thanks!

My web page ... waist hip ratio calculator