måndag, februari 23, 2009

potatis- och gestost-kaka

Jag har en släkting som är fotograf. Han fotar ofta matreportage till olika tidningar. Tydligen ingår också provsmakning efteråt. Det låter inte som ett helt tråkigt jobb. Jag var på middag i förra veckan och tog en del bilder. Dom flesta blev för mörka och jag känner lite så där inför att lägga ut bilder på andra. Men den här bilden på min potatis- och gestost-kaka kan ju få vara med. Den var väldigt god men det var även jordärtskocksoppan till förrätt och den chokladaktiga efterätten som jag inte har bild på.

 
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Sara sa...

Det är svårt med snygga matbilder: Jag brukar bära ut tallriken på balkongen för att få bättre ljus. Om jag orkar.
Potatis- och getostkaka låter gott!

becka sa...

Ge oss receptet genast! Jag dreglar nästan:-)

Thérèse sa...

Sara - Ja det är nog en bra idé att ta ut maten för att få bättre ljus. Här på restaurangen hade det nog uppfattats som underligt att bära ut tallriken för att fota. Tog en bild på diverse bakverk på fiket där jag var idag men vet inte om det är något för bloggen. Kan inte bestämma mig om den är bra eller trist.

Becka - åt den på restaurang så har tyvärr inget recept men som en potatsigratäng med getost istället för vanlig ost kanske. Gott var det iallafall

Unknown sa...

Smarrigt!!!! Och jordärtskocksoppa... jag har letat och letat eter ingredienser till denna, men icke sa nicke, inga jordärtskocko/er i Spanien inte.

Thérèse sa...

Sandbarnet - det var smarrigt men jordärtskocksoppan var väl inte så märkvärdig om jag ska vara ärlig. Men det kan vara väldigt gott. Jaså är det svårt att hitta jordärtskockor i Spanien. Letade aldrig efter det själv vad jag minns.