onsdag, februari 25, 2009

Telefonica och dess svenska motsvarighet

När jag bodde i Spanien skrev jag en del inlägg om Telefonica. Hade en del duster med dom. Jag var nog inte ensam för Telefonica hade ett kontor alldeles i närheten av där jag bodde som var omgivet av murar och taggtråd med en vakt utanför. Kändes mer som en topphemlig försvarsanläggning än ett telefonbolag.

I Spanien funkade dock min telefon hela tiden det var bredbandet som strulade lite för ofta. Dessutom tog det över tre veckor att få det påkopplat hemma när vi flyttade. Tre veckor med tjat på Telefonica och två besök av en tekniker.

Nu verkar mitt svenska telefonbolag ungefär lika struligt som Telefonica. Min telefon har inte gått att ringa från bara att ringa till i en vecka nu. Dom har inte hittat något fel. Samma sak hände i somras fast då bara under två dagar. Men idag funkar det igen. Fast det är nog läge att fundera på byte av telefonbolag. Jag är så dålig på sånt bara. Att välja , jämföra priser och annat. Eller säga upp fasta telefonen och nöja sig med mobilen. Brukar ju inte tänka så mycket på sånt med byten när allt funkar heller och idag känner jag mig bara glad över att kunna ringa igen.

Mitt bredband har dock funkat helt utan problem för det har inte mitt telfonbolag något med att göra. Funderar seriöst på det där bytet. Vet någon var man kan hitta ett billigt och fungerande abonnemang som fungerar?

Inga kommentarer: