tisdag, februari 17, 2009

Carla och jag

Facebook är ett kul ställe. Jag var länge skeptisk men efter att ha gett det en chans så fick jag kontakt med en hel del gamla vänner, före detta klasskompisar och fina bloggkompisar.

Idag fick jag ytterligare en facebook-vän. Carla Bruni-Sarkozy ville vara min vän. Klart jag accepterade så nu förväntar mig mig snart en inbjudan till en tjusig middag i Elysee-palatset. Skulle Carla ha vägarna förbi Uppsala bjuder jag gärna på kaffe.

Jag har förresten lagt ut en liten länk till min sida på facebook här på bloggen. Kika i högra kanten. Om någon som läser bloggen skulle vilja skicka mig meddelande via facebook eller lägga till mig som kompis eller något sånt är det bara trevligt. Det är kul att få kontakt med alla som läser här ibland.


Min nya kompis på facebook

12 kommentarer:

Pumita sa...

Haha, du rör dig i fina kretsar du! ;D

Thérèse sa...

Pumita - Ja , jag börjar verkligen komma upp mig i smöret som det heter. Kul att ha fått någon att öva franska med också.

Nadia sa...

Jag ar nog snart den enda person jag kanner som inte har facebook. Jag tycker mest det verkar skapa ett beroende som folk som anvander det inte hade innan, dessutom verkar det ta upp valdigt mycket tid.

Men vem vet, kanske andrar jag mig en vacker dag.

Thérèse sa...

Nadia - Jag var länge ointresserad men eftersom jag som nyinflyttad i Uppsala kände mig rätt ensam tänkte jag att jag kunde använda det för att ta kontakt med gamla vänner. Lättare göra det via facebook än ringa upp. Tre gamla kompisar jag inte sett på minst 15 år har jag fått jättebra kontakt med och vi ses regelbundet. Så har jag hittat lite gamla klasskompisar och typ sagt hej och det är också trevligt. Nu har Carla hittat mig. Så skaffar du facebook är det bara att skicka en hälsning.

Anonym sa...

Haha, berätta, hur kommer detta sig?!

Thérèse sa...

Johanna - Inte så mycket att berätta hon skickade en friend request till mig och jag accepterade. Vi har aldrig träffats och sannolikheten att hon vet vem jag är , är väl lika med noll om hon inte är flitig bloggläsare och kan läsa svenska. Hon finns med på min lista över vänner men vi har inte skickat meddelanden eller haft annan kontakt. Fast om det är hon. Det finns ju mycket falska profiler på facebook. Så inga bra svar på detta. Raderade en person bland mina vänner idag och det kändes jobbigt så kanske var det därför Carla dök upp och skulle trösta. Har inte raderat någon tidigare och kommer väl inte göra det igen. Fast det har väl inte med Carla att göra.

Sara sa...

Där ser man... Min man är vän med Jean Sarkozy, nicolas son. ;)

Sara sa...

Där ser man... Min man är vän med Jean Sarkozy, nicolas son. ;)

Pumita sa...

@Nadia: Nej, det är du inte. Jag reggade mig på Fejan för länge sedan, fumla runt där i en vecka eller två och så tröttnade jag. Känns lite som en lekstuga om man inte har nåt viktigare för sig. Jag bloggar istället. ;)

Men som Thérèse skriver är det förstås ett bra sätt att få tag i gamla kompisar som man har tappat kontakten med. Eller att mingla med franska presidentfruar. ;)

Thérèse sa...

Sara - då kanske jag stöter på din man på någon familjefest på Elysee-palatset då.

Pumita - Visst är det mycket lekstuga. Jag var länge skeptisk och är väl idag sån som går in där i perioder. Allt såna här tramsiga tester som "Vem i sagan om ringen är du" och liknade kunde jag vara utan. Men som sagt det är kul att få kontakt med gamla vänner. När jag var nyinflyttad i Uppsala kände jag mig ganska ensam och nu har jag faktiskt börjat umgås med en del personer jag tagit upp kontakten och det är kul. Så har jag faktiskt lärt känna folk på andra sätt också så nu känner jag mig väl inte så ensam här längre

Anonym sa...

Ååh, så fina vänner har jag inte på Facebook ;) Men jag har flera härliga vänner, som dig t ex.

Thérèse sa...

Mariannlostinline - kul att du hittade mig på facebook. Jag har några andra bloggkompisar som vänner där också