torsdag, februari 26, 2009

Botaniska trädgården i Alcobendas

Mitt förra inlägg där man skulle gissa en plats var väldigt svårt. Nog nästan omöjligt att gissa. Kul ändå att några var modiga och försökte.

Bilden är från botaniska trädgården i Alcobendas norr om Madrid. Trädgården hade en mindre japansk avdelning. Den låg bara några minuters promenad från lägenheten där vi bodde och där fanns både lekplats och café så vi var där ganska ofta. Alcobendas är , för den som inte vet , en stad 13 kilometer norr om Madrid. Här bor nästan 200000 personer. Jag trivdes bra för det var lugnare och grönare än Madrid samtidigt som allt man kunde önska sig i form av restauranger , affärer , shopping och sånt fanns. Kommunikationerna in till Madrid är också bra. Det går många bussar , tunnelbana och pendeltåg nästan dygnet runt.


japansk damm


olivträd

buskar

palmer

banan


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fint ut. Jag vill också till Spanien!

Thérèse sa...

Anonym - Ja det är fint , jag längtar tillbaka ibland. Fast även om jag inte längre bor där så går det ju att åka på besök.