fredag, oktober 24, 2008

mer Segovia

I måndags när jag la ut bilder till fotokedjan Utan Ord valde jag att visa den romerska akvedukten i den lilla vackra staden Segovia som ligger 10 mil nordväst om Madrid.

Staden är verkligen otroligt mysig med trånga vindlande gränder , sin välbevarade ringmur, vackra hus och kyrkor omgiven av höga ofta snöklädda bergstoppar. Här har jag skrivit mer om Segovia i samband med vårt besök där.

Jag har drabbats av en intensiv längtan till Spanien dom senaste dagarna. Kan nog ha en del att göra med det tråkiga svenska höstvädret. Vet inte när jag kommer iväg nästa gång. Förhoppningsvis ska det inte dröja alltför länge. Vet dock att det är ganska stor risk att det blir mycket bilder från Spanien här på bloggen om längtan håller i sig.
Posted by Picasa

Akvedukten

Posted by Picasa

Akvedukten

Posted by Picasa

Plaza Mayor och katedralen


Alcazar (borgen9 i Segovia som sägs ha inspirerat Walt Disney till hans sagoslott

Posted by Picasa

riddare inne i Alcazar (borgen)

Inga kommentarer: