tisdag, september 23, 2008

barnkalas

Jag brukar inte skriva så mycket om vad jag gör på dagarna här. Mest för att jag inte gör så spännande saker. Kan inte heller riktigt se hur intressant det skulle vara att berätta om att jag fikar med någon , går på fest , går på krogen och fixar ett oseriöst hångel mot någon bardisk eller vad det kan vara. Inte ens bröllop och begravningar har blivit nämnda under tiden jag bloggat. Fast det här är inte någon regel. Ibland skriver jag sånt jag gör , nämnde ju till exempel nyligen en middag med bara par som jag ska på om en och en halv vecka.

Tidigare skrev jag också att jag skulle ha barnkalas för min sjuåring. Hon fyller i början av augusti när det är sommarlov och svårt att få hela klassen att komma. Så i söndags kom vi äntligen till skott och hade kalas med klassen och två andra kompisar. 12 sjuåringar! Hur kul som helst. Jag skulle vara lektant men dom var inte så intresserad av mina lekar. Mest nyfikna på dotterns rum och leksaker. Så vi åt korv och tårta och var ute och hade skattjakt efter godispåsar. Fiskdamm som jag tänkte fick jag höra var för små barn , såna som kanske är 5 eller 6 år sa sjuåringen. Så lekte vi ute en stund.

Mamman och lillebror till en av dotterns vänner var kvar under hela kalas och eftersom barnen lekte så bra satt vi och drack kaffe och åt godis. Lillebror är egentligen 4 månader en föddes 3.5 månader för tidigt så han är bara en månad. Han vägde bara 789 gram och var bara 34 centimeter när han föddes. Dom låg länge på sjukhus men han klarade sig utan men och är en jättegullig, charmig och pigg kille som jämt skrattar och tittar koncentrerat på mig med sina stora vackra ögon varje gång jag håller honom. Ibland försöker han också komma åt mina bröst som inte har någon mjölk till honom. Han har massor var mörkt ostyrigt hår som står åt alla håll och är farligt söt. Man blir smått bebis-sugen av att vara med honom. Eftersom hans föräldrar (speciellt hans mamma) har blivit bra kompisar till mig på grund av att våra döttrar leker så mycket träffar jag honom ofta. Det är så kul att ha bebisar i närheten och se hur dom växer och utvecklas även om jag i maj när han föddes var lite orolig och stressad att allt skulle gå bra när han kom femton veckor för tidigt.

Hur som helst jag överlevde barnkalaset. Tyckte det var så kul att jag mer än gärna har fler. Det var maskerad och själv var jag och dottern utklädda till katt. På kalaset fanns cowboys , spöken , prinsessor , hundar , leoparder, skelett , häxor och annat kul. Den lilla bebisen var också utklädd , till dalmatiner. Hur söt som helst.

Både jag och dottern var mycket nöjda med kalaset. Min son ville dock inte vara med på kalas med sjuåringar så han var hos mina föräldrar några timmar och hade haft kul. Varit ute och plockat svamp i skogen och ätit favoritmaten kyckling.

Johanna ursäkta att du inte fick någon inbjudan. Men du bor en bit bort och jag vet att du har mycket att göra just nu. Fast du får väldigt gärna komma och vara lektant och gulla med min favoritbebis på nästa kalas för jag ska definitivt ha fler kalas. Det vara bara så kul! Så Johanna även om du inte kommer på kalas så är du såklart välkommen , min dotter har bara träffat dig två gånger men gillar dig jättemycket för ni har ju samma filmsmak. Hon glömmer vad du heter så oftast blir det flickan som också älskar Amelie Men välkommen att vara lektant på kalas!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att det blev ett lyckat kalas! Jag hade haft liiiite svårt att åka ända från Sundsvall till Uppsala måste jag säga, men det är trevligt att höra att jag får komma och leka om jag vill. ;)

Thérèse sa...

Jag förstår det men du är alltid välkommen till Uppsala

Anonym sa...

Bebisar.... mmm så härligt Doftar så mjukt o sött. Men så liten han måste ha varit... 789 gram, fantastiskt att han kommer att utvecklas till en stor man med tiden! Förhoppningsvis...

Sara sa...

789 gram! Helt otroligt! Och min bebis som väger nästan 2500 och som inte visar minsta tecken på att vilja göra entré än...

Thérèse sa...

Mia -visst är bebisar härliga! Jag älskar nyfödda! Han verkar utvecklas som han ska men det var läskigt att han kom så tidigt

Sara - var glad för att din bebis inte vill göra entré än , det var otäckt att han kom så tidigt men han verkar må bra och utvecklas som han ska och han är så söt och underbar