måndag, juni 16, 2008

Samsung mobil

Egentligen är jag en mycket utpräglad antimaterialist. Jag brukar inte köpa dyra saker eller längta efter dyra prylar. Överhuvudtaget så är inte shopping något av mina större intressen. Jag har en två år gammal Samsung-mobil som fungerar utmärkt och har diverse finesser som kamera (många bilder här på bloggen är tagen med den) , mp3 spelare och annat. Det är min andra Samsung , jag skaffade min första sommaren 2000 och sen dess har jag inte velat ha någon annan mobil. Annars är jag inte så noga med märken. Fast har man tidigare haft sunkiga Nokia och en Ericsson och skaffar en Samsung vill man aldrig byta.

Hur som helst har jag mycket olikt mig skaffat mig en ny mobil trots att jag har en väldigt bra. En Samsung så klart. För den som är intresserad av telefonens olika finesser kan kika här

Nu är jag ganska oteknisk så jag använder mest mobilen till att ringa , smsa och mmsa samt kanske någon gång spela in och skicka ett videoklipp. På just den här telefonen var det 5.0 megapixel kamera , blixt och zoom som lockade. Ska väl försöka klura ut andra funktioner med tiden. Tycker det är så trist att läsa bruksanvisningar tjocka som böcker som numera följer med dom flesta tekniska prylar. Men ta bra foton och kunna lyssna på musik samt ringa och smsa känns som om det räcker för mig. Tyvärr kan den inte koka kaffe , laga mat eller handla choklad. Men det är en Samsung. Så jag är mycket nöjd med mitt köp även om en liten del av mig tycker det känns en smula onödigt.

Inga kommentarer: