lördag, december 01, 2007

utmaning

Jag har varit rysligt dålig på att blogga på sista tiden så för att komma igång snodde jag den här utmaningen av barajagjohanna. Alla dessa listor med mer eller mindre märkliga frågor som vandrar mellan bloggar är väl kanske inte så spännande men det är väl inte allt man skriver heller. Jag har bara haft mycket annat att göra och ont om bloggidéer så därför har det blivit dåligt med inlägg på sista tiden. Blir väl så ibland för dom flesta.




Pratar du fortfarande med personen du kysste senast?

Ja, absolut

Vilka vitaminer tog du när du var liten?
minns inte om jag tog vitaminer som liten , c-vitamin när jag var förkyld kanske.

Vad åt du senast?
Chokladglass

Har du fått någon komplimang i dag?
Ja, mina barn har sagt att jag är gullig och att dom tycker om mig och jag har fått många kramar

Har du varit med i en rättegång?

Ja

Är du polare med grannarna?

Nej, brukar heja på dom och möjligen småprata ibland men polare nej

Vilket språk pratar din mamma?
Svenska.

Vilka länder har du bott i?
Sverige och Spanien

Senaste piercingen?

Har hål i öronen som jag tog när jag var 13 år tror jag

När åkte du bil i mer än femton minuter senast?

I dag

Gay?
Nej

Har du däckat eller spytt för att du har druckit?

Inte spytt bara däckat däremot spytt dagen efter men det är väldigt längesen numera dricker jag ytterst sällan och ganska små mängder

Har du något husdjur?
Nej

Har du täckt någons hus med toapapper?
Nej

Har du varit på stranden?
Många gånger.

Minns du din/dina musiklärares namn?

Ja alla tre hette Anders

Hur bra är din syn?

Bra

Har du varit på ett party?

Absolut men nu var det ganska längesen , hoppas det snar är dags igen

Skulle du kunna tänka dig att simma med hajar?

Nej men dyka med hajar i en bur som man bland annat kan göra i Sydafrika verkar spännande

Har du varit utomlands?

Ja

Vilket är det bästa bröllop du varit på?

Vet inte , mitt eget kanske fast det var ju inget traditionellt bröllop med fest eller så bara maken och jag i Paris men det var väldigt kul

Skulle dina föräldrar bli arga om du blev avstängd från skolan pga slagsmål?
Vilken fråga , nej dom skulle nog bli väldigt förvånade jag har aldrig varit inblandad i andra slagsmål än med min bror när vi var små

Var är dina syskon just nu?
Har ingen aning om vad min bror gör idag

Vad var den senaste drömmen som du minns?

Vet inte , brukar inte minnas drömmar så ofta

Vem ringde dig senast?
Mamma

Vilken tid gick du upp i morse?
vet inte runt nio kanske

Vad ska du göra i helgen?

Har tvättat , städat, pysslat och tittat på julkalenderna idag , imorgon vet jag inte kanske titta på fyrverkeri med barnen

Vad står det i det fjärde sms:et i din inkorg
?
Vaken?

När var du riktigt sjuk senast?

Vet inte riktigt vad jag ska svara. Är nog egentligen ganska sjuk just nu med envisa, aggressiva och återkommande inflammationer i knäna som inte verkar vilja ge sig men med nya starka mediciner och så småningom en mindre operation ska det nog bli bra. Men jag är ju inte så sjuk att inte vardagslivet , jobb, skola och annat funkar så det kanske inte räknas som riktigt sjuk. Innan det här minns jag inte. Är sällan sjuk.

När såg du en kändis senast? Vem var det?

För två veckor sen stod Staffan "Vilse i pannkakan" Westerberg i kassan bredvid mig på apoteket

Vad finns i din bakficka?
Ingenting

Har du färgade linser?
Nej behöver varken linser eller glasögon

Vad gjorde du klockan två i natt?
Sov

Vad är det första du gör på morgonen
?
Går upp ur sängen

Vad ska du göra efter det här?
Vet inte

Ja den som känner för det får väl anta utmaningen.

2 kommentarer:

Anna Malaga sa...

Hihi, jag undrar om den här inte var för fjortonâringar...;-)
Finns det förresten nâgon som INTE har varit pâ stranden (och pratar svenska?)?

Thérèse sa...

Anna - hihi håller med , inte så intressanta saker heller. Hur spännande är det att veta att jag har varit på stranden , pratar svenska med min mamma och går upp ur sängen på morgonen. Men när jag hade skrivit det här så fick jag flera idéer till nya inlägg och blev rysligt produktiv