tisdag, maj 13, 2008

Ordlös onsdag - Akvarium



Se flera ordlösa bilder här

17 kommentarer:

Thérèse sa...

Dagens ordlösa bild har inte jag tagit själv. Jag har inte ens varit där. Den är från Okinawa Churaumi Aquarium som är världens största akvarium. Det ligger på den japanska ön Okinawa.
Jag gillade bilden så den fick bli ordlös onsdag den här veckan.

Okinawa lär för övrigt vara en av dom platser där människor lever längst i världen , det lär krylla av pigga och vitala 100 åringar och forskare som försöker lista ut varför gamlingarna blir så gamla och håller sig friska. En av karate kid filmerna lär också vara inspelad där. Den då dom åker till Japan men jag har inte jättekoll för det var längesen jag såg dom.

Ninni sa...

Jag gillar också bilden. Såå härliga linjer i fiskarna...
Må så gott!

Sara sa...

Fantastiskt läcker bild! Den var verkligen snygg!

Anonym sa...

Det är mäktiga djur det där. Vackra att se på, men jag vill inte möta dom.

Unknown sa...

Härliga färger och djur. Påminner osökt om en bild jag såg på en av bloggarna för gårdagens Tisdagstema. Läcker!

Tack för beskrivningen... så lärde jag mig något nytt idag igen : )

Din vän sa...

Vilken skön bild. Jag inser att jag missuppfattat ordlös onsdag: jag ser att ni rutinerade alla väljer bilder med olika teman. Jag har följt samma tema som den första bilden.
Men det här var ju kul att följa när jag ser att var och en kan ta bildet tema som helst, men det blir bra bilder istället.
En enorm akvariebild. Skön blå färg.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

Jättefin bild, jag blev besviken på att du inte tagit den själv. ;)

Gullvi Fredriksson-Sten sa...

Härlig bild

Gullvi

Åsa sa...

Wow! De är så himlans stora de där rockorna. En vacker fisk och nästan lite mystisk då den liksom är graciös och stor och farlig på samma gång.

Ja, om man inte firar sina födelsedagar varje år, anser sig vara vuxen först vid dryga 50-års åldern och äter sunt utan en massa gotta så är det kanske inte så konstigt att man lever länge!

Verbal Kint sa...

Fin bild. Mäktiga och majestätiska djur.

Della sa...

Den här bilden föll jag för direkt. Mycket fin.

Anonym sa...

Fisk är ett bra komplement till kött!!!

Thérèse sa...

Ninni - visst är den snygg. Må så gott du också

Sara - visst är bilden läcker

Marianne - nej det kanske är bäst att ha en glasruta mellan dom och oss. Fast visst är det fint med stora akvarium ger nästan känslan av att dyka

Sandbaret - varsågod , jag skrev lite om akvariet för cirka ett år sen och hade då med bilden. Såg nyligen en dokumentär om dom långlivade okinawaborna så därför kände jag till det.

Kulturbloggen - vet inte om jag är så rutinerad , brukar oftast vara med men glömmer ibland och hittar ingen bild ibland. Man kan ju välja precis vad man vill så det är kul att variera tema.

Johanna - jag hade gärna varit på plats i Japan och tagit den själv men tyvärr inte...

Gullvi - visst är den härlig

Åsa - ja det ser nästan ut som dom flyger i vattnet rockorna. Kanske man skulle försöka leva så för att bli en vital gamling

Verbal kint - visst är dom mäktiga

Della - ja jag tycker också den är väldigt fin önskar att jag tagit den själv

Niklas - hur menar du då? Att äta? är du galen!

Anonym sa...

Vilken härlig bild, synd bara att du inte tagit den själv.

Anonym sa...

Så fantastiska fiskar. De ser ut som de flyger i vattnet!

Anonym sa...

Härlig bild! Ja, det är synd att du inte tagit den själv, då det hade inneburit att du varit DÄR! *L*

Thérèse sa...

Karolina - håller helt med , den är härlig och jag skulle gärna tagit den själv

Mariannlostinline - visst ser det ut som dom flygar i vattnet , dom är väldigt häftiga.

Mia - precis , jag hade gärna varit på plats i Japan , får se om jag får möjlighet att komma dit i framtiden.