tisdag, maj 13, 2008

ljusbrun hårfärg kanske...

Jag är lite förvånad att jag fick så många kommentarer på inlägget nedan om min eventuella förvandling till blondin. Tack för alla kommentarer och fortsätt gärna ha åsikter i frågan. Känner mig dock mer osäker idag än jag var igår när jag skrev det här. En av dom som sett mig i verkligheten var ganska mycket emot och jag är själv tveksam för jag har väldigt mörkbrunt hår. Numera har jag page nästan till axlarna som syns på bilderna i förra inlägget. På den första bilden där syns också att jag har väldigt mörkt hår. Jag kanske skulle ösa i mer rött eller prova med ljusbrunt istället för att bli blond. Får tänka lite och kom gärna med kommentarer på det också.

Håll ut lite för jag brukar inte skriva så här många ytliga och egocentrerade inlägg. Men eftersom jag fick många kommentarer tänkte jag skriva ett till på samma tema. Vill inte gärna visa för tydliga bilder på mig själv på nätet. Blir aldrig bra på kort och jag vill vara så hemlig det går när man bloggar under sitt riktiga namn. Dessutom har sällan en bild på mig nåt med inläggen jag skriver att göra.

Men nu är det hår och jag hittade en två år gammal bild på mig där jag inte syns men mitt hår. Att jag sitter lite konstigt beror på att jag håller en bebis som jag valt att ta bort när jag visar kortet här för jag vet inte vad bebiens föräldrar skulle tycka. Här är det väldigt mycket rött i håret för jag är egentligen mörkbrun. Fast rött har jag haft så ofta och så mycket så det vore kul att prova något annat. Nu har jag inte heller så här långt hår utan page som slutar lite ovanför axlarna. Funderar ibland på att spara långt igen men håret blir så platt och trist då. Kanske gör jag någon kompromiss och låter pagen växa ut lite men skaffar inte långt. Nåja ber om ursäkt för tramsiga och ytliga inlägg , det kommer bättre jag lovar. Här syns min röda färg men inte jag så mycket. Fast då mitt ansikte inte syns kanske det inte är någon vidare bra bild om någon vill råda mig i hårfärgningsfrågan.

På sätt och vis är jag sugen på att göra något radikalt men det ska ju bli bra också. Är lite mer tveksam på mig som blond idag men har inte helt avfärdat idén. Så hoppas jag på flera råd som jag inte lovar att jag kommer att följa. Kanske blir det bara så att jag inte gör nåt alls med håret till slut. Men lite kul vore det med en radikal förändring om det blir bra.


Posted by Picasa

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hmm... jag håller fortfarande på TYDLIGA upplyftande slingor. Gärna tjocka så att de nästan ger ett randigt intryck.

Anonym sa...

Jag är ganska säker på vad jag tycker tror jag.

Jag tycker att du är finare i kort hår. Du kan ju alltid klippa upp det, göra det lite tuffare för att få en ny och fräschare look om du är trött på det. Och det här med färgen: gör det ljusare (brunt) genom t.ex. mycket slingor. Jag tror till skillnad från Sandbarnet, inte på tjocka slingor, utan många tunna, det ger en naturligare look. Jag tror det hade varit lite schysst faktiskt... Och så frågar du frisören om råd, vad han eller hon tycker om slingor och färg och allt. Det beror ju på hur du vill ha det, men personligen föredrar jag många och tunna slingor för att det får en naturligare look, kan se lite solblekt ut och håret får lite liv.

Thérèse sa...

Sandbarnet tack men jag vet inte tror nog själv mer på tunna slingor

Johanna - Tror också jag passar bättre i page som jag haft ett tag. Vill inte ha helt kort så page är en bra kompromiss mellan långt och kort. Håller med om attt många tunna slingor ger en naturligare look och man slipper problem med utväxt. Ska kanske testa det.