söndag, augusti 03, 2008

Stockholmsnatt

Idag skulle jag ha åkt till Köpenhamn för att hälsa på några kompisar och "hygge" mig. Men jag har inte kommit längre än till Stockholm. Det vill säga 7 mil söder om Uppsala. Sitter hos en god vän. Vi har lagat och ätit en massa mat och haft allmänt trevligt. Jag har dessutom blivit riktigt duktig på gitarr i sommar , för tre månader sen kunde jag inte ta ett ackord, nu kan jag spela en hel del. Vilket jag har tvingat min vän att lyssna på. Så har vi också sett den gamla kult-filmen Stockholmsnatt. Hu! vad dålig den var och vilka rysligt dåliga skådisar. Fast jag tyckte inte ens den var bra då vi såg den i skolan på 80-talet. Paolo Roberto själv var förresten med på visningen i min skola och svarade på frågor. Iallafall fick jag en idé. Jag ska snart på maskerad (eller det är hemma hos mig maskeraden ska vara) och har funderat på att klä ut mig till gitarr , katt eller liemannen. Men nu är jag lite sugen på att istället klä ut mig till Paolo Roberto i Stockholmsnatt. Indier kanske också skulle funka det har jag klätt ut mig till en gång här på bloggen Fast just nu är mest jag inne att vara Paolo Roberto i Stockholmsnatt. Eller vad tycker ni? Andra förslag på vad man kan klä ut sig till är också välkomna.

om någon är nyfiken på filmen så finns ett klipp här

Nu väntar sängen för jag ska upp tidigt och köra genom södra Sverige imorgon. Att jag åker till Köpenhamn innebär kanske att det blir några dagars tystand här på bloggen. Fast inte helt säkert. Det går att blogga därifrån också. Vet inte hur länge jag blir borta men senast fredag är jag tillbaka för då ska jag på kräftskiva trots att jag inte äter vatteninsekter. Jag tycker kräftor ser ut som stora insekter och inte något som är gott att äta men kräftskivor brukar vara trevliga.

14 kommentarer:

Pumita sa...

Jag har inga bra tips på vad du ska klä ut dig till men önskar dig en trevlig trip till Köpenhamn! Ta hand om dig! :)

Thérèse sa...

Pumita - tack , det blir säkert trevligt. Ska träffa en sån där kompis jag känt väldigt länge men sällan träffar. Vi träffades när vi pluggade spanska i Sevilla för massor av år sen. Den klassen var underbar och vi har alla fortfarande mycket och nära kontakt trots att det var längesen och vi bor i många olika länder. Det blir bara ett kortare besök nu för jag ska vara tillbaka i Uppsala på fredag och eventuellt ska jag hinna med ett stopp hos vänner i Skåne också.

Thérèse sa...

Maskeraden är först om några veckor så jag har gott om tid att fundera på hur jag ska klä ut mig.

Anonym sa...

Kör försiktigt!

Jag är inte särskilt bra på sådant där med utklädnad så jag besparar dig tips... :)

Thérèse sa...

Johanna - tack :) Jag har ju lite tid att komma på vad jag ska klä ut mig till och hur jag ska fixa det.

Anonym sa...

Kör försiktigt ...och hygge dej i Köpenhavn!

Thérèse sa...

Annelih - tack , det ska jag :)

Sara Ödmark sa...

Vilken gryyyym bild på Paolo! Underbar look!

Cliff Hanger sa...

Lieman vore coolast! Vet du förresten om att det finns folk som jobbar som liemän?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/71000/article2917608.ab

Cliff Hanger sa...

Det fattas bara ett b i länken ovanför... den ska alltså sluta på ab. Annars är det bara att googla på lieman aftonbladet.

Thérèse sa...

Saom -visst är den underbar

Cliff hanger - jo jag lutar nog mest åt det. Ska fixa lien med en innebandyklubba och lite kartong. Så måste jag ha några schyssta kläder och rejält med smink. Ska kolla aftonbladet

becka sa...

Hej sötis. Fick du mitt meddelande på FB?

Thérèse sa...

Becka - jag tror jag såg det förut. Är dålig på att gå in på facebook men jag ska kika och svara. Hoppas allt är bra med dig.

Thérèse sa...

Becka - jag har varit i Danmark några dagar och träffat kompisar. Det har inte blivit så mycket tid framför datorn. Facebook tittar jag inte in så ofta på men nu har jag läst och skrivit meddelande tillbaka. Usch två av mina närmaste vänner råkar ut för hemska saker samma dygn. Ingen rolig hemkomst från Köpenhamn.