lördag, augusti 16, 2008

utan ord

Pumans dotter har liksom många andra märkt att det är lite svajigt på ordlös onsdag. Så Pumita tänkte dra igång ett eget projekt, Utan ord, med att visa bilder på bloggen för alla bloggare som är intresserade. Det ska absolut inte vara någon konkurrent till Nejmas ordlös onsdag utan vi hoppas att hon snart är tillbaka.När ordlös onsdag är igång så går det ju alldeles utmärkt att delta både där och i Pumitas, Utan ord på måndagar. Jag har inte varit med på ordlös onsdag på några veckor. Men jag hoppas vara med då och då i framtiden samt att jag får tummen ur och fotar eller letar fram foton till Utan ord.Den som vill får också gärna säkert sprida det här för ju fler bilder som deltar desto fler bilder får man också att titta på. Själv tog jag mig friheten att sprida det här utan att fråga Pumita men jag är säker på att hon också vill att så många som möjligt som vill delta hittar dit.

13 kommentarer:

Pumita sa...

Tack för länken, Teresita! Kul att du sprider det vidare. Jag tänkte skriva ett inlägg om kedjan under morgondagen och lägga ut en bild på måndagkväll. Inte vid midnatt, snarare vid mellan sju och åtta nån gång. We´ll see. :)

Thérèse sa...

Pumita - jag tycker det är ett jättebra initiativ! Många har ju så fina bilder och fotar mycket så jag tror säkert många deltar i båda om ordlös onsdag kommer igång igen. Jag ska försöka leta fram någon bild. tror jag har en del olemker från La Venta faktiskt och dom har inte varit med här på bloggen. Kanske dags.

Anonym sa...

Tack för tipset, tycker det är jättekul med fototeman, fast jag börjar bli orolig för vad som har hänt med Nejma??
Länkar till Pumita på måndag mao...

Thérèse sa...

Mimo - jag har också undrat, varit lite orolig men hoppas att allt är okey med henne och att hon snart är tillbaka. Hoppas verkligen att det inte varit något annat än mycket att göra , less på bloggen eller datastrul som gör att hon varit så frånvarande.

Pumita sa...

Jag är faktiskt lite orolig jag med. Men det är klart att hon inte vill "vräka ut sitt privatliv" på nätet. Eller så har det inte hänt nåt alls, att hon bara har fullt upp. Vi får hoppas på det. :)

P.S. Olmeker vill jag gärna se flera av!

Thérèse sa...

Pumita - jag skrev faktiskt ett inlägg om olmeker med flera bilder när jag bodde i Madrid. Så det finns väl på min gamla blogg. Kanske dags att visa och skriva om olmeker igen dom är ju relativt okända i Sverige verkar det som. Kul att sprida dom lite. Jo jag har också undrat en del. Visst förstår jag att hon inte vill vräka ut sitt privatliv på nätet, det är vi ju många som inte vill. Men jag hoppas bara hon haft fullt upp eller varit lite less på bloggen och att hon kommer tillbaka.

Pumita sa...

Nu blev det lite konstigt... jag menade inte att du tyckte att hon skulle förklara för oss... menar bara att det blir lite konstigt när man undrar och inte kan få veta att allt är ok. :)

Det vore superkul att läsa mer om olmeker! Det där gamla inlägget, det finns inte kvar nånstans för din blogg försvann, eller?

P.S. Jag skrev klart inlägget om Utan ord redan nu så jag postade det direkt.

Thérèse sa...

Pumita - amiga , det fattade jag att du inte menade. Jag skulle också tycka det vore skönt om hon kom tillbaka för lite orolig är jag och då och då kikar jag in på hennes sida. Ska surfa till din sida nu och se vad du skrivit

Länk till olmek-inlägget

Thérèse sa...

Min gamla blogg är inte försvunnen , jag raderade den när jag skulle börja på ny blogg. ångrade mig och blogger har återskapat den så den finns länkad i min länklista. Tittar inte direkt på den själv annat än ibland om jag ska skriva om något jag vet att jag har skrivit om när jag bodde i Madrid som t.ex inlägget häromdagen om vattenbrist

Pumita sa...

Ja, just det, så var det. Vad fort man glömmer. Tack för länken! :)

Thérèse sa...

Pumita - varsågod , jag tyckte väldigt mycket om parken La Venta vid Villahermosa. Med olmeker , en liten djurpark och en konstgjord sjö i djungelliknade miljö. Fanns gott om närgångna näsbjörnar där som försökte sno mitt kexpaket. Vi tillbringade en hel dag där och hade väldigt trevligt. Hade ju t.o.m en liten olmek i form av pennställ med mig hem. Han står här bredvid datorn och tittar på mig nu.

Pumita sa...

Haha, näsbjörnar är modiga! Jag fick hålla hårt i min matsäck när jag var till Tikal.

Jo, jag skulle säga en sak till om Utan ord: det viktigaste är att det är folk som gillar att fotografera och dela med sig av sina bilder. Foton behöver inte vara perfekta eller ens proffsiga, det är viktigare vad de föreställer. Och jag inte gråter om det inte blir en braksuccé. Huvudsaken är att vi som är med har kul!

Thérèse sa...

Pumita - Ha ha , just det där fanns dom också. Fast jag hade större problem med dom i La Venta troligen för att jag gjorde misstaget att bjuda några på kex. Då rasslade det till i buskarna och plötsligt hade jag en hel flock närgångna näsbjörnar efter mig. Helt omöjliga att bli av med men också roliga och charmiga