onsdag, augusti 13, 2008

Allt om Australien

Tänkte jag skulle fortsätta utnyttja er som läser för att få lite tips igen. Jag skulle vilja veta allt om Australien i allmänhet och Sydney i synnerhet. Jag har inte själv varit där och har dålig koll på landet. Fast jag har en känsla av att det är ett land som det är lätt att tycka om. Vad bör man absolut se och göra? Prisnivå? Mat? Shopping? Aussie livsstil? Atmosfär? Nöjen? Roliga tips, anekdoter, länkar och småsaker. Det bästa respektive det sämsta med Australien? Allt är kul och intressant att veta. Ni som inte har varit i Australien är naturligtvis också välkomna att svara , ni kanske har läst något eller fått något berättat av någon som varit där. Alla svar uppskattas och gör mig jätteglad.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Då kan jag berätta för dig att sett utifrån Sveriges perspektiv, så ligger Australien på andra sidan av jordklotet.

Det du!

Husbilen Credo sa...

Har varit där två gånger och båda ggr i Brisbane.
Rainforest walk är ju enligt mig bara ett måste.
Vänliga tillmötesgående människor det är lätt att leva där och att bli förälskad i detta underbara land. Även om det kryllar av alla giftiga spindlar och ormar.

Husbilen Credo sa...

Glömde ge dig en bra sajt att kolla in vilket jag gjorde.

http://www.australienguiden.se/researtiklar/

Hoppas Du finner något av intresse där. Ha de gott!
LottaM

Thérèse sa...

Niklas - ja jäklar , det gör det faktiskt, imponerande!

LottaM - tusen tack för länken ska kolla den. Mitt intryck är precis det du skriver med vänliga tillmötesgående människor , bra klimat , lätt att leva där och lätt att bli förälskad i landet.