onsdag, augusti 13, 2008

82 åriga ex-president Fidel Castro har hakat på bloggtrenden

Idag fyller den gamla revolutionären Fidel Castro 82 år. Eftersom jag inte är bjuden på kalaset har jag ingen aning om hur han firar men eftersom han är ganska sjuk så jag gissar på ett stillsamt firande utan rom och salsa. Som dom flesta redan vet är han inte längre Cubas president. Den posten har hans bror Raul tagit över. Men han fördriver sina dagar som pensionär med att blogga. Fast jag är lite skeptisk till att kalla hans sida blogg. Jag tycker att en definition av en blogg är att läsarna ska kunna kommentera på något sätt. Det går inte att göra på Fidels "blogg". Men han är väldigt produktiv , skriver ingen alltför svår spanska utan den som kan hyfsad spanska bör kunna läsa den och han använder ibland en del roliga uttryck. Fast jag kommer nog inte att följa Fidels blogg för så rolig är den inte.

Fidels blogg finns här

Lite mer information om "bloggen", Fidel och Cuba finns på Thomas Gustafssons utmärkta Cuba-blogg
Fast själv är jag en mer flitig läsare av hans utmärkta Spanienblogg

Inga kommentarer: