måndag, augusti 18, 2008

Utan ord


Fler bilder hos Pumita

18 kommentarer:

Thérèse sa...

Den som vill veta mer om den här figuren som jag träffade i Mexico kan kika på det här inlägget som jag skrev på min gamla blogg i januari 2006

Pumita sa...

Jaaa, jag visste det. Om jag skulle ta en linjal och mäta leendet nu så skulle det vara minst 20 cm. ;)

Tycker inte du att det är lite Chavez över honom? Runt munnen och ögonen... =)

Thérèse sa...

Pumita - ha ha kul att kunna glädja dig :) länkade mitt gamla inlägg också för den som är intresserad av att läsa mer. Du har ju rätt , visst är det lite Chavez över honom , ha ha.

Rajson sa...

Ser ut som en av "huvudfotingarna" döttrarna ritade som små!

Thérèse sa...

Rajson - ha ha det gör det faktiskt. Men om du kollar min länk i första kommentaren så får du veta att det är en 2000-3000 år gammal olmek från delstaden Tabasco i sydöstra Mexico

Della sa...

Nu har jag fått lära mig någonting nytt!

Husbilen Credo sa...

Snyggt foto - man lär sig något nytt varje dag.
ha en fin dag!

Anonym sa...

Så härftigt med en så välbevarad figur!

Anonym sa...

Då tar jag och surfar vidare till din gamla blogg då.. :)

Anonym sa...

Det är ju så lärorikt, nu vet jag lite om olmeker.

Per sa...

Åhh, Olmek! Olmekerna är mitt allt! Världen är inte tillräckligt informerade om olmekernas mysterium.

Anonym sa...

Mycket intressant att läsa ditt "gamla" inlägg. Fick lära mig ett nytt folkslag - äve om det är ett gammalt dito... :-)

Anonym sa...

Vad spännande. Dom hade jag inte hört talas om tidigare. En del tycker nog att min bild också föreställer en gud.

Thérèse sa...

Della - kul, olmekerna är ju ganska okända. Jag visste inget om dom innan jag reste till Mexico och dom hade inget skriftspråk så jag tror dom är en gåta för forskarna också

Lotta - tack , önskar dig en bra dag också

Zoey - ja dom är verkligen häftiga , så stora , välbevarade och så gamla.

Haydee - gör så ;)

Marianne - kul , ja dom är ganska okända olmekerna , jag visste inget om dom innan jag kom till Mexico. tror inte att forskarna vet så mycket heller

Per - Så du lever för olmeker , häftigt! Jag hittade massor av grupper på facebook som handlade om olmeker bland annat "I always wanted Olmec to say my name", "If God exist he probably looks like Olmec" , "Olmec gives my life purpose", "Olmec rocks", "I know Olmec smokes more pot than me", "I want my own Olmec" ... och så där 135 grupper till

Mia - tack , ja dom är ju inte så kända olmekerna

Thérèse sa...

Marianne - nej dom är ganska okända och jag tror man vet ganska lite om dom bland annat för dom hade inget skriftspråk. Måste gå till din sida och kika på din bild

Boel sa...

Hej jag har lagt upp en mr linky idag till ordlös onsdag, hoppas det funkar.
http://bobofilm.blogspot.com/2008/08/ordls-onsdag-hst.html

MVH
Boel (20 aug)

Anonym sa...

Häftigt med alla de där gamla stenskulpturerna som är så välbevarade.. ska gå inom och se närmare på den här gubben:-)

Thérèse sa...

Boella - tack , bra att någon rycker in och vikarierar. Tyvärr har jag inte letat fram någon bild den här veckan och satte mig framför datorn först sent på kvällen men nästa onsdag kanske

Pialotta - Ja dom är verkligen otroligt häftiga man kan inte låta bli att bli imponerad. Stora är dom också