fredag, oktober 02, 2009

Tapas i Stockholm?

Eftersom jag bott i Spanien i 2,5 år och ofta längtar tillbaka har jag tänkt dämpa min längtan med lite mat. Lite tapas. Tänkte ta med mig en kompis ut på lite tapas om vi kan hitta en bra och genuin spansk restaurang i Stockholm. För i Uppsala där jag bor finns ingen men kanske i Stockholm dit jag pendlar. Men jag har ingen koll på var i Stockholm man går om man vill äta tapas i en genuin spansk atmosfär. Någon som kan komma med tips på ett bra ställe?

4 kommentarer:

Erica sa...

Tyvärr har jag inget förslag. Men jag håller med dig. Tapas är så otroligt gott och enkelt.Ett fantastiskt sätt att få äta många olika saker och samtidigt bli behagligt mätt.

Anonym sa...

åhh...då har du "caliente" vie St Eriksplan som är riktigt bra. "San Leandro" vid rådmansgatan, där brukar vi dricka "mahou" ibland.."la bodega" bakom hötorget är ganska bra också...och på söder "la cucaracha", men den rekommenderar jag inte, vi blev nämligen sjuka!!Hoppas ni hittar nåt!

Thérèse sa...

Åh tack för tipsen. La bodega har jag faktiskt varit på. Förra sommaren men det hade jag nästan glömt. Inte för att jag var onykter eller så ska jag väl påpeka. Ett ställe som heter la Cucaracha låter ju inte så förtroendeingivande... Fast det är väl bara fördomar, har druckit en drink med det namnet i Mexico och den smakade helt ok

Jeanette sa...

Du måste besöka olé olé på hantverkargatan, precis invid kungsholms torg. Det är bra mat och för en sekund känns det nästan som om man är tillbaka i Madrid.
Det är nästan en plåga att gå förbi där till och från jobbet när det är stängt.