onsdag, december 31, 2008

Gott nytt år!

Jag vill önska alla er som läser ett gott nytt år. Hoppas ni får en trevlig nyårsafton var och hur ni än firar. Själv ska jag bland annat fira på det spanska sättet att äta tolv vindruvor , en för varje gång klockan slår vid midnatt. Brukar aldrig hinna få i mig alla på rätt tid , om ni provar kommer ni märka att det är svårare än man tror.

Jag vill även tacka er så otroligt mycket för att ni läser och kommenterar på min blogg. Det gör mig otroligt glad. Jag hoppas ni kommer att fortsätta kika in här och ibland skriva en kommentar under nästa år också. Ni som läser här har så många och kloka kommentarer och det är jättekul att diskutera med er. Så ett stort tack till er. Jag hoppas 2009 blir ett bra år för er alla. I klippet nedan bjuder jag på ett storslaget fyrverkeri från Hong Kong.
Gott nytt år på er!


12 kommentarer:

Della sa...

Gott Nytt År, Thérèse!

Lisa Christensen sa...

Gott nytt år! Hoppas att det blir ett underbart 2009 för dig och din familj!

Nadia sa...

Gott nytt år till dig med!

Anonym sa...

Gott nytt år!
/Anna S.

christel sa...

Lycka till med ditt snabbätande av druvorna, kanske lyckas bättre med russin ? Gott nytt år på dig!

Thérèse sa...

della - tack detsamma!

Lisa - tack , önskar samma sak för dig och din familj

Nadia - tack , gott nytt år till dig och familjen också

Anna - tack detsamma!

Christel - ha ha ja det kanske är en idé att fuska med russin , då lär det bli ganska lätt. Gott nbytt år till dig också.

Anonym sa...

Gott nytt år på dig med!

Och ang. vindruvorna. Min spanska kompis berättade att i hans hemstad har man fixat klockan så att sekunderna går lite långsammare så att alla hinner med!
Spanish time...... :)

Thérèse sa...

Haydee - tack detsamma , hoppas du får ett fint 2009.
Kul och uppfinningsrik historia med att låta klockan slå lite långsammare. Själv stod jag utomhus och tittade på fyrverkerier vid tovlslaget och druvorna låg kvar inne så jag glömde det faktiskt. Första gången på många år som det inte blev druvätning men nästa nyår ska jag inte missa det hur och var jag än firar.

Unknown sa...

Gott Nytt År - Må 2009 bringa dig hälsa, lycka och välgång. Bloggen kommer jag fortsätta läsa och förhoppningvis bli lite bättre på att kommentera.

På tal om vindruvorna. Även kan tryckte maniskt i mig de tolv, dock oskalade och med kärnor och höll nästan på att kvävas på kuppen : O. Nästa år blir det druvor på burk ; )

Anonym sa...

Kommer in lite sent, efter min "internet semester"!!Ville önska ett riktigt gott nytt år!!Vi har firat med "hallacas" till middagen, vindruvor och champagne...Hoppas det nya året börjar riktigt bra!

Cliff Hanger sa...

Gott nytt år!

Thérèse sa...

Sanbarnet - tack detsamma , hoppas du får ett jättebra 2009. Finns druvor på burk? visste jag inte. Kanske får bli såna till nyår då

Cliff hanger - tack detsamma , hoppas du och familjen får ett bra år