torsdag, januari 24, 2008

vårväder

Som jag skrev i inlägget vinter kring universitetet i Uppsala så gillar jag inte snö eller kyla. Efter två dagar med ett tunt snötäcke på marken och några minusgrader blev det plötsligt 7 grader varmt och sol. Märkligt men skönt, känns som vår ute. Vill ha vår och sommar nu. Hoppas februari och mars också fortsätter lika snöfria och med en del sol.

Det här blev ett typiskt svenskt inlägg. Om man generaliserar så är nog svenskarna ett av dom folk som pratar väder mest. Vet man inte vad man ska säga till någon svensk kan man alltid börja prata väder. Jag är nog ganska duktig på det själv också. Speciellt när jag pratar med kompisar utomlands brukar jag förhöra mig om hur vädret är där dom bor.

4 kommentarer:

Anna Malaga sa...

OK, här kommer vädret frân Malaga: 16º och sol. Barmark *flinar*

Sara sa...

Nej, inte ens engelsmännen slår oss vad gäller väderprat. I Montpellier: 15 grader, molnigt. ;)

Pumita sa...

Tänkte också på engelsmännen men jag vet inte om det är en myt. Utanför Pumitas bo är det stormvarning och +5 grader. ;)

Thérèse sa...

Anna - 16 grader och sol låter inte helt fel

Sara - nej vi är värre än engelsmän när det gäller väderprat. Cirka 10 grader varmare hos dig än här då men 15 grader vid Medelhavet känns betydligt kallare än 15 grader i Sverige

Pumita - precis som här , usch jag håller mig inne ikväll