söndag, januari 20, 2008

cykeln som kom tillbaka

För två veckor sen skrev jag att min cykel hade blivit stulen. Den var låst och stod i cykelställ när den försvann. Jag har letat i området där jag bor för att se om den låg slängd någonstans och även varit till polisens hittegods. Utan resultat. Idag på förmiddagen när jag skulle gå ut står cykeln i cykelstället utanför min dörr. Låst och inte det minsta förstörd. Märkligt. Jag begriper ingenting. Men det är skönt att ha fått tillbaka cykeln så klart. Har låst fast den med ett extra lås nu.

4 kommentarer:

Lugnetetc sa...

Det hände mig precis samma sak 2002! i Uppsala också! Samma "gärningsman"?

Thérèse sa...

Fred - ha ha , det måste nästan vara samma gärningsman. Märkligt. Men skönt att ha fått tillbaka cykeln

nina sa...

Jag tror också att det handlar om en seriecykeltjuv. Exakt samma sak hände mig 2004 i Uppsala!

Thérèse sa...

Nina - ha ha otroligt att vi är minst tre som råkat ut för samma sak i samma stad. Måste vara en seriecykeltjuv.