tisdag, juli 22, 2008

valnötsolja

Idag har jag fått något väldigt trevlig. En presentkorg med olika kryddor , oljor , vinäger , aioli gjord på olivolja och ett kaffe som ska vara extra gott. Bland oljorna fanns en flaska valnötsolja. Jag fick veta att det skulle vara väldigt gott på varm getost. Annars vet jag inte riktigt vad det passar bäst till. Funkar den bäst som sallandsdressing eller i matlagning? Så om någon har förslag och tips på hur man använder valnötsolja skulle jag bli väldigt glad.

6 kommentarer:

Pumita sa...

Grattis på namnsdagen, Teresita! :)
Kul med presentkorg! Jag har ingen aning om vad man använder valnötsolja till men tippar att den är godast kall, alltså till sallad och så. Du får gärna berätta när du har experimenterat. ;)

Thérèse sa...

Pumita -Gracias! Fast jag vet inte om det var för jag hade namnsdag jag fick den fina presenten. Men det kvittar varför jag blev väldigt glad iallafall. Ska fira med glass och lägga upp Madrid-bilder här på bloggen sen. Jag tror som du att den är godare kall än varm. Hoppas på tips här så jag kan experimentera lite sen.

Erik Wirdheim sa...

Thérèse,

Tar du hand om Ordlös Onsdag igen eller har du lyckats bolla vidare?

//Erik i Vilanova

Thérèse sa...

Erik - jag kan gärna göra det den här veckan också om inte Nejma eller Krokofanten tar hand om det.Ska jag slänga upp Mr Linky vid midnatt? Jag vet som sagt inte om någon tar det

Erik Wirdheim sa...

Jag är så nöjd med mina bilder att jag gärna ser att du lägger upp Mr Linky. Pumita är också på hugget, har jag sett.

Vad Nejma och Krokofanten beträffar så måste de vara på avancerad semester att döma av bloggarna ;-)

//Erik i Vilanova

Thérèse sa...

Erik - ok , då vikarierar jag den här veckan också. Sitter framför datorn just nu och filar på ett inlägg om Plaza Mayor i Madrid med lite trevliga bilder så är ändå här och kan vikariera. En hel del hittade ju hit förra veckan.