fredag, juli 11, 2008

utmaning

Både Sara och Sandbarnet har utmanat mig men jag har varit lite seg att svara. Men nu så.

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag?
Har inte gjort så mycket idag och hade inte så mycket måsten men
-åka och bada med barnen och deras pappa (avklarat, jag badade dock inte men dom gjorde , jag låg på en filt , solade , läste och drack kaffe)
-handla (också fixat)
-apoteket (även där har jag varit)
-ta ut pengar (har också hunnit med)
-hyra film till myskväll med två videofilmer (funkade efter ett tag men vi hade svårt att enas om vad vi ville se och jag är väl inte helt nöjd... Nu väntar jag bara på att min vän ska bli klar med thaimaten han lagar så blir det två filmer sen)

Andra spännande saker som hänt är att dottern tappat sin andra tand , jag har hämtat min cykel som jag lånade ut i förrgår, jag har funderat på om jag ska klippa mig eller låta håret växa och jag har hunnit med att prata i telefon med en kompis ganska länge, så har jag fått ett brev från SEB där dom vill spärra och byta ut mitt VISA-kort då dom påstår sig ha uppgifter om att det kommit i orätta händer. Känns lite konstig , ingen annan än jag har haft kortet och jag kan inte se några märkliga transaktioner måste kolla med banken efter helgen vad det är.

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Jag har uselt minne när det gäller sånt här men året började med att jag gick på kryckor med en gipsad , bruten fot. När gipset var borta åkte jag till Sevilla och pluggade spanska ett halvår. Hade hur kul som helst och många av mina klasskompisar blev nära vänner som jag fortfarande har kontakt med trots att vi är utspridda på flera länder och världsdelar. Var utan bostad i Göteborg när jag kom tillbaka från Spanien så jag bodde två månader i andra hand i Malmö alldeles vid underbara Möllevångstorget med torghandel och restauranger. Sen tillbaka till Göteborg. Minns inte om jag jobbade , läste nationalekonomi eller företagsekonomi den hösten men nåt gjorde jag iallafall.

Ställen du bott på?

Född i Stockholm , uppväxt i Uppsala , flyttade sen en kort vända till Stockholm igen , tillbaka till Uppsala , Göteborg , plugg i Sevilla , Malmö , Göteborg , plugg i Cadiz, Göteborg , Madrid , Ekerö utanför Stockholm och Uppsala igen. Har bott på några olika adresser i Uppsala , Stockholm och Göteborg samt två olika i Madrid. Även längre utlandsvistelser i Mexico , Venezuela och Indien men säga att jag bott där är lite överdrivet.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
-Resa , resa , resa...
-Lägga en jäkla massa pengar på projekt som bekämpar fattigdom i Afrika , Asien och Latinamerika. Kanske vård , utbildning , rent vatten och annat.
-Köpa en stor schysst våning centralt i någon trevlig stad kanske Madrid , Paris eller Stockholm.
-Köpa ett stort hus vid havet i något varmt land kaske Spanien eller Frankrike
-Pengarna borde väl räcka till ett litet krypin någonstans i Karibien också.
-Skaffa en segelbåt och kanske en coolare bil även om min Hundai Atos duger rätt bra
-Skämma bort familj och vänner

Personer du vill veta mer om?
Den här utmaningen verkar ha valsat runt på bloggar en längre tid så dom flesta har säkert redan svarat på den men om någon känner sig manad så får ni gärna svara.

Inga kommentarer: