onsdag, juli 23, 2008

mera klotter

Jag vet att jag tjatat en del om min andra blogg om väggklotter. Hoppas att fler tycker det är lika kul som jag och hittar dit. Lämnar en kommentar eller skriver i gästboken. Tipsa mig gärna om ni ser kul klotter någonstans så lägger jag upp det i bloggen. Just nu sitter jag på ganska mycket klotter och jag har även fått rapport från London så klotterbloggen börjar bli internationell. Vilket glädjer mig mycket. Klotter på engelska antar jag att alla kan läsa men får jag klotter på andra språk så lägger jag in en svensk översättning också. Just nu finns över 50 inlägg , varje med en eller två meningar eller ibland eller liten dialog av skönt klotter och andra tänkvärdheter. Jag har även ganska mycket kul som inte lagts ut än och då ett inlägg går fort att skriva lovar jag dagliga uppdateringar. Så gå in och läs , skriv en kommentar eller i gästboken och hör av er om ni stöter på klotter. Här finns min klotterblogg

4 kommentarer:

Sara sa...

Undrar om man klottrar mindre i Frankrike? Jag hittar inget läsbart klotter, eller romantiska inskriptioner på parkbänkar och så...
VIlken otroligt vacker blombild fÖrresten!

Thérèse sa...

Sara - jag tror du har rätt faktiskt. Jag hade idén om en klotterblogg redan när jag bodde i Madrid men där var det svårt att hitta läsbart klotter. Tror dom klottrar mindre i Spanien och kanske även i Frankrike. Har fått en kompis att klotterspana i London och därifrån har jag fått lite kul grejer. Har lagt upp en del men det kommer mera.

nina sa...

Kul idé med klottersida! Jag har sett mig omkring efter klotter men faktiskt knappt hittat något alls, varken på bussar, väggar eller toaletter. Man klottrar visst inte särskilt mycket här...

Thérèse sa...

Nina - jag har länge tänkt på en klotterblogg. Gjorde det redan när jag bodde i Madrid men där fanns inte lika mycket klotter och det som fanns var ofta bara enstaka svordomar, könsord eller namn. Det som jag tänkt ta med på min sida ska ju vara lite vitsigt skrivet och inte bara kuk eller Ann var här 23/4. Ibland har jag känt mig lite less på den här bloggen och tänkt bara har klotterblogg men tills vidare skriver jag i båda.