onsdag, april 18, 2007

nu blir det reklam

Jag har tidigare skrivit och länkat till Lindas texter om japansk matlagning Nu har hon skrivit en till text om japansk mat som ni hittar här dom två föregående finns här och här . Alla tre är mycket ispirerande för den som är intresserad av japansk mat.

Min bloggkompis Nadia har tillfälligt lämnat Chile och befinner sig på en spänannde resa i Peru. Just nu är hon i huvudstaden Lima men hon ska besöka den gamla inkastaden Cuzco , vandra på inkaleden och se Machu Picchu. En resa jag själv inte skulle ha något emot att göra. Nadia skriver väldigt bra och lägger ofta upp fina bilder så ni som inte har hittat dit än måste göra ett besök.


Inkastaden Machu Picchu

4 kommentarer:

Nadia sa...

Tack for reklamen ;) Ar dock radd for att det blir lite falsk marknadsforing. Jag kommer troligen inte ha tid (eller ork) att ga inkaleden, hade faktiskt tankt ta en turistbuss fullastad med tyskar och amerikaner upp till Machu Picchu. Lite far man ju fuska.
Nu skall jag dra ut pa stan och gora Lima osakert ;)

Thérèse sa...

Nadia - du skickar väl checken som vi sa? ;) Nejdå jag tycker att din blogg är en av dom som förtjänar hur mycket beröm som helst. Klart man får fuska , verkar ganska jobbigt att gå inka-leden om jag ska vara ärlig. Jag hade mer än gärna följt md dig ut och gjort Lima osäkert ;)

Linda sa...

Tackar så mycket för reklamen! ;)
Jag blir bara glad när jag skriver saker som uppskattas att läsas och hoppas att jag kan fortsätta med det. Snart kommer det fler recept i bloggen också!

Thérèse sa...

Linda - varsågod , jag gillar din blogg och läser allt du skriver men jag är inte alltid så duktig på att kommentera