onsdag, april 04, 2007

fulblogg

Nu blir det mera fulblogg. Becka frågade förresten om jag hade kommit på det ordet själv. Pinsamt nog vet jag inte , jag kan ha kommit på det men jag kan lika gärna ha läst det någonstans. Ingen aning men ett bra ord är det.

Jag har överlevt flyttandet , bärandet av kartonger , städandet och kunde igår koppla upp mig på nätet igen. Allt har gått smidigt och bra trots att det varit jobbigt och jag känner mig smått mörbultad i kroppen. Är lite smått sjuk nu men inte så farligt. Barnen och jag är nöjda med nya lägenheten , området , deras skola/dagis och att slippa bo på landet. Inte något för mig har jag insett. Förhoppningsvis är jag snart tillbaka med lite mer intressanta inlägg.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, men det låter ju bra!

Thérèse sa...

Niklas - ja det är jättebra , kul att se lite folk och inte bara hästar och skog när man tittar ut genom fönstret.

Pumita sa...

Det är ju trevligt med skog och hästhagar om man inte behöver bo mitt i det för jämnan. Dessutom förstår jag att klivet från Madrid till "landet i Stockholm" är rätt så långt. Uppsala är en jättemysig stad, lagom stor tycker jag.

Thérèse sa...

Pumans dotter - precis , jag tycker landet är mysigt , speciellt på sommaren men bo där vet jag inte. Nu har jag en stor ICA som är öppen 8-23 dagligen några minuter bort. Inte heller långt till andra affärer och nöjen. Visst var det ett ett enormt kliv från Madrid till landet i Stockholm. Madrid är hur mysigt som helst och jag saknar det men nu känns det bra att bo här. Kanske hade jag hellre bott i Stockholm än Uppsala men Upsala känns helt okey och iallfall just nu ganska bra. När får vi veta någotom ditt ljugande;) Jagär väldigt nyfiken

becka sa...

Grattis till flytten! Hoppas att du och barnen fortsätter att vara nöjda. Kram

Thérèse sa...

Becka - tack , ja det hoppas jag också så jag inte börjar gnälla om två veckor.... nej men jag tror jag kommer att trivas bra. Jag vet inte var jag hellre vill bo just nu iallfall. Saknar förstås den spanska värmen och viss spansk mat men det var ändå bäst att flytta därifrån. Ska jag återvända verkar Kanarieöarna ha ett mycket trevligare klimat än Madrid. Bli granne med Mandimoon i Las Palmas kanske vore nåt ;)
Kram på dig också

Pumita sa...

Mitt ljugande?! Du menar mina vilda fantasier? =)

Nu är det bara tre påståenden kvar så snart får du reda på sanningen. Sedan blir det Baracoa. Jag har inte glömt! :)

Thérèse sa...

Pumans dotter - ja förlåt jag menade självklart dina vilda fantasier , inte tror jag att du ljuger ;) Ser fram emot att läsa om Baracoa , trodde inte att du hade glömt