onsdag, juli 01, 2009

Michael Jackson

Den stora nyheten dom senaste dagarna har ju varit Michael Jacksons död. Eftersom jag inte var något större fan av hans musik har jag inte tänkt kommentera det här men nu gör jag tydligen det ändå. Jag har haft dålig koll på honom men han har ju faktiskt sett mer död än levande ut dom senaste åren. En näsa som knappt existerat och en hud tunn och vit som rispapper. För så där 30 år sen var han väldigt snygg och han har varit ett otroligt musikaliskt geni. Han har gjort både bra och stilbildande saker men det var ju ett tag sen. Off the wall. Thriller och Bad är riktigt bra och visst han kunde sjunga otroligt på det som kom sen. Men efter hans "barnkalas" och alla operationer framstod han mest som skum och kallades ju ofta Wacko Jacko. Jag vet att Michael Jackosn blev frikänd i rättegången där han anklagades för sexuella övergrepp mot barn. Men skum var han samtidigt som han var ett musikalsikt geni. Jag har aldrig varit något fan. Har inte sett någon konsert och hade inte hller planer på att se någon av dom han skulle göra. Egentligen bryr jag mig väl inte så mycket att någon jag inte känner dör men han hade barn som verkligen sörjer sin pappa och det känns jobbigt. Precis som Elvis var han otroligt musikalsik men gjorde mycket skräp. Fast vem är jag att döma vad som är skräp? Visst är man för ung att dö vid 50 år.Inte trodde jag att jag skulle skriva blogginlägg om Michael Jackson.

Inga kommentarer: