onsdag, april 02, 2008

Ordlös onsdag - Torg i Sevilla



Flera ordlösa bilder finns här

13 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fridfull känsla bilden förmedlar, vackert!

Thérèse sa...

Karolina - visst är det fridfullt och vackert. Det här pyttelilla torget ligger vacker bland smala gränder i den gamla delen av staden. Men ändå bortom turiststråk och genomfartsvägar. Här ligger heller inga affärer. Jag råkade passera av en slump när jag var på väg hem från busstationen (hade gjort en utflykt till Malaga) och gick lite fel. Det var siesta och folktomt så jag passade på att fota och vila fötterna i skuggan en stund för det var väldigt varmt. Minns inte vad torget heter men kommer ihåg ungefär var det ligger

Fritt ur hjärtat sa...

OJ, både ordlöst och andlöst vackert.

Thérèse sa...

Simone - tack , bilden känns ju väldigt spansk eller kanske andalusisk på något sätt. Tyvärr lite mörk. Det var ganska skuggigt och min kamera var inte den bästa.

Anonym sa...

Där skulle jag vilja sitta med ryggen mot stammen och bara njuta av friden.

Anonym sa...

Vad mysigt det ser ut!

Della sa...

Det ser verkligen lugnt och fint ut. En pärla!

Åsa sa...

Där villjag sitta och vicka på tårna i solen och filosofera =)

Anonym sa...

Perfekt ställe att vila fötterna på. Gärna en sval dryck också!

Wickans värld sa...

Finns mycket snyggt att vila ögon o kropp på i Spanien!

Anonym sa...

Även jag upplever att bilden förmedlar en behaglig fridfullhet. En plats att vila en stund på och hämta andan. Skönt att det inte är någon brännande sol, och lite skir grönska. Sevilla vill jag gärna besöka någon gång i framtiden.

Thérèse sa...

Marianne - ja det låter som en god idé

Haydee - Sevilla är väldigt mysigt och särskilt den stadsdel där det här torget ligger. Trånga gränder , små tog med uteserveringar och apelsinträd

Della - Staden Sevilla är verkligen en pärla

Åsa - mm , låter mysigt

mariannlostinline - det var ungefär vad jag gjorde där , var ganska trött i fötterna när jag oväntat hamnade på det lilla torget. Perfekt ställe att vila dom på

Wickan - ha ha , det har du absolut rätt i

Anonym - Sevilla borde du verkligen besöka. Jag tycker det är Spaniens absolut vackraste stad

Anonym sa...

Tänk att då sitta där och vila sin själ för en stund....