söndag, april 06, 2008

latinamerikansk fest

I Spanien finns ju ställen där det nästan bara bor svenskar och ställen där nästan bara svenskar går , man har svenska fester och annat. Sånt finns ju även i Sverige bland invandrare här. Fast jag har ganska få invandrarkompisar så jag har inte haft så mycket konstakt med sånt. Fast igår kväll hamnade jag genom en kompis på en fest som en latinamerikansk förening ordnat. Det var mycket folk men bara jag och två till var svenskar. Det åts tamale och dracks öl och vin och dansades salsa. Folket på festen var i alla åldrar från barnfamiljer till gamla. Nästan alla pratade spanska runt omkring mig. Så för några timmar kände jag mig verkligen förflyttad till Spanien eller Latinamerika. Jag trodde att jag skulle prata riktigt knagglig spanska eftersom jag inte pratat på länge men spanskan bara slogs på och flöt hur bra som helst. Kände mig riktigt stolt. Babblade på lika lätt som jag gjorde när jag bodde i Spanien och pratade dagligen.

Tyvärr så var jag otroligt trött redan när jag kom dit och efter lite vin började nästan ögonlocken falla ner och sängen kändes otroligt lockande. Så jag mesade ur , promenerade hem och somnade nästan direkt. Så det blev en ganska kort fest för mig. Förstår inte vad den Therese som i yngre år kunde festa hela natten har tagit vägen.

Men det var väldigt kul att få lite spansk stämning och få prata spanska. Det var riktigt kul att liksom känna sig förflyttad till Spanien igen för några timmar. Dom få jag hann prata med verkade väldigt trevliga. Hoppas jag får möjlighet att gå på något liknande igen när jag inte är lika trött.

2 kommentarer:

Sara sa...

Vad trevligt det låter! Kan du dansa salsa? Det ser så himla roligt ut!

Thérèse sa...

Sara - ja det var kul , synd bara att jag egentligen var för trött. Nja jag vet inte om jag är någon mästare på salsa men stegen är väldigt enkla och har man en duktig danspartner så är det inga problem. Idag är jag väl lite ringrostig för det var längesen jag dansade. Men visst salsa är inte särskilt svårt