måndag, februari 26, 2007

Mitt Japan



Såg av en slump lite av ett TVprogram om Japan idag. Ett väldigt bra , vackert och välgjort program. Jag är väldigt förtjust i Japan och japansk kultur och skulle väldigt gärna vilja resa dit. Jag har umgåtts en del med japaner och dom har alltid varit kul fast det har blivit en hel del kulturkrockar.
Mitt Japan som programet jag såg hette går i 4 delar varje måndag kl. 20 på SVT 2. Jag missade första delen så del 2 sändes idag. Jag ska absolut inte missa del 3 och del 4 om en respektive två veckor.



Så här beskrivs programmet på SVTs hemsida

Under ett helt år levde Karin Muller i Japan. Hon reste från norr till söder och lärde känna människor ur alla grupper i ett land fyllt av kontraster och motsägelser, där det mest moderna och teknologiskt avancerade ställs mot vanor och bruk från urminnes tid. I Mitt Japan lyckas hon komma bakom fasaden och visa landets egenart och livsstil.

Inga kommentarer: