fredag, februari 23, 2007

Eva Air




Via Virvla hamnade jag på den här sidan som skriver om taiwanesiska flygbolaget Eva Air som har ett genomgående Hello Kitty tema. En snabb koll på hemsidan visar att dom främst flyger inom Asien. London verkar vara den enda destinationen i Europa än så länge.









Den lilla poplära kattflickan finns målad på flygplanen , personalen är klädda i Hello Kitty kläder , man har Hello Kitty biljetter och Hello Kitty mat.
Det låter ju helt underbart. Ett perfekt flygbolag för oss föräldrar som har barn som älskar Hello Kitty.

Hello Kitty är ett fenomen som verkar vara hur stort som helst. Särskilt i hemlandet Japan verkar det inte finnas några gränser för den lilla kattflickan.







Även om Hello Kitty är hur söt som helst så får man lite känslan av Disney eller McDonalds av dom här bilderna. Fast som sagt många barn (och vuxna) skulle nog gilla att flyga Eva Air.
I Madrid finns flera Sanrio affärer (Hello Kitty affärer) där jag har tillbringat åtskilliga timmar med min Hello Kitty älskande dotter och själv blivit ganska förtjust i den lilla kattflickan.

6 kommentarer:

Nadia sa...

Kul idé och definitivt roligare än vanlig flygplansmat, men finns det inte risk för en överdos av Hello Kitty?

Thérèse sa...

Nadia - jag tror definitivt att det finns risk för en överdos Hello Kitty. Är man inte ett hängivet fan så kan det nog bli lite väl mycket av det goda. Även om hon är söt så känns hon en aing plastig och kitschig och det är nog lite för mycket rosa i min smak

Anonym sa...

Ursött och helt sjukt!

Thérèse sa...

Mandi - ha ha ursött och sjukt var verkligen mitt i prick

Shadow sa...

Med all Kitty-design så kan man tro att Eva Air är från Japan, men bolaget har faktiskt sitt högsäte i Taiwan och är inte ett japanskt bolag.

Thérèse sa...

Shadow - tack , jag drog nog lite för snbbt slutsatsen att Ev Air var japanskt just p.g.a Hello Kitty. Har ändrat i texten nu