onsdag, maj 27, 2009

Mobilabonnemang

Är det någon som vet om det går att köpa sig loss eller på annat sätt bryta ett mobilabonnemang som känns onödigt dyrt eller är jag fast hos Telenor ett år till? Band för snart ett år sen upp mig på 24 månader hos Telenor men vill slippa loss tidigare om det är möjligt. Jag vill inte byta telefonnummer för jag har haft samma mobiltelefonnummer i tio år och vill gärna ha det kvar.

5 kommentarer:

Anders sa...

Det blir nog svårt att bryta helt eftersom du har just _bundit_ dig till 24 månader. Däremot kan man ibland få byta till ett annat abonnemang från samma företag i förtid om de är på gott humör. Ring och fråga!

Thérèse sa...

Anders - antog att det skulle bli svårt , kan ju kolla möjligheten att byta abonnemang inom Telenor men vill helst byta bort dom helt. Annars får jag väl ha tålamod ett år går trots allt ganska fort.

Unknown sa...

I Spanien kan man bryta kontrakt mot en straffavgift. Prata med dem och se vad de kan göra.

Thérèse sa...

Sandbarnet - det var något sånt jag ville ta reda på om det gick här. har försökt googla utan att hitta något. Kan ju tänka mig att betala för att bryta i förtid känner att mina räkningar ibland blir orimligt höga och ändå ringer och smsar jag inte så himla mycket , tycker jag.

Rebecka Starco sa...

Hej Thérèse!


Tråkigt att läsa att du inte är nöjd med ditt abonnemang.

Ett avtal är en överenskommelse mellan två eller flera parter. Avtalet är till för att skydda alla parter mot förändringar under avtalets giltighet. För Telenors del innebär det att Telenor inte kan ändra villkoren under avtalstiden, t ex genom att plötsligt höja priset för ditt abonnemang. För dig som kund gäller samma sak, dvs att du har avtalat att under en tid betala en viss summa per månad.

Telenor kan dock inte hindra dig från att avsluta ditt abonnemang genom att portera ut ditt nummer till en annan operatör. Om du väljer att avsluta ditt telefonnummer så debiteras kvarstående månadsavgifter och en så kallad slutfaktura skickas till dig.

Vi hoppas dock givetvis att du stannar kvar hos Telenor. Har du några frågor om ditt abonnemang så är du varmt välkommen att kontakta Telenor Kundservice så skall vi hjälpa dig.

Vänliga hälsningar,
Rebecka Starco
Informatör på Telenor