tisdag, maj 05, 2009

frieri

Någon har friat till mig. Det är första gången det händer. När jag gifte mig var det inget frieri utan vi bestämde tillsammans att vi skulle gifta oss. Det som i mitt tycke är lite märkligt med det här frieriet är att jag aldrig har träffat personen i fråga. Det är någon som läst min blogg och skickat ett mail. Det är verkligen jättekul att ni gillar bloggen och skriver kommentarer på mina inlägg. Ni får gärna maila mig eller adda mig på facebook. Fast jag kan varna för att mina kompisar tycker jag ibland är dålig på att kolla både mail och facebook.

Hur som helst är det så klart väldigt trevligt och smickrande att någon friar. Men jag är nog inte en person som tycker detta med giftemål är så viktigt. Visst skulle det vara trevligt men det är trevligt med sambo och pojkvän också. Jag skulle nog hellre vilja att min pojkvän eller sambo tillsammans kom överens om giftemål än att han bara går ner på knä och friar.

Skulle jag en dag acceptera ett frieri vill jag att det kommer från någon jag träffat och lärt känna i det verkliga livet utanför nätet. Jag är nog inte en person som skulle ägna mig åt nätdejting. Det är inget fel att vara singel och träffar man någon så gör man det och det är så klart också trevligt.

Ett frieri från en bloggläsare är förstås smickrande och kul men jag får nog tacka nej. Jag vill känna min eventuellt blivande man innan han friar och jag vill nog träffa honom utanför bloggen och nätet. Så tack , men nej tack. Hoppas du hittar en bra tjej att fria till i framtiden.

3 kommentarer:

Erica sa...

Jag skulle undra vad det var för något människan har sett. Det man visar på en blogg är ju bara en del av en själv, inte hela mig. Den bild som träder fram här hos dig är ju en människa man lätt kan respektera och beundra. Jag tycker du funderar och ställer frågor utan att döma och du visar att du är en människa som ser bortanför det uppenbara. Men från det till att vilja gifta sig, det tycker jag verkar fascinerande. Hur mycket tycker man sig hitta i en text´? Så mycket att man inte vill komplettra samvaro och framförallt se om den andre är med på noterna innan man ställer en sådan fråga. Märkligt.

Nadia sa...

Ha,ha! Harligt att vara sa popular och omsvarmad att man far friare via bloggen! ;)
Nu kan du nog rakna dig sjalv till de riktigt stora bloggarna, for hur manga bloggare far erbjudande om giftermal?
Kanske skulle du nappa anda. Ni kan ju gifta er via webcam och ha ett bloggforhallande och enbart umgas genom bloggen.

Thérèse sa...

Erica - visst är det märkligt. Jag har ju dessutom valt att inte skriva särskilt mycket om mitt liv och mina barn här på bloggen som är en stor del av min vardag så klart. Så någon bra bild av hur jag är eller hur jag lever får man nog inte här. Och fria? Varför inte fråga om vi ska ses först? Det har hänt två gånger att jag träffat andra bloggare som läser min blogg (kvinnliga sådana så ingen dejt) och det var mycket trevligt , hoppas få ta en fika med dig eller grilla någon gång ;)

Nadia- Ha ha , det blir ett verkligt cyberförhållande , mycket kyskt , men kanske kan det få upp läsarantalet fast jag bryr mig ganska lite om antalet läsare egentligen. Jag skriver när och om jag har lust och ibland går det dagar utan att jag vill blogga eller läsa bloggar och det känns rätt bra.