söndag, maj 03, 2009

Japan-sug

Det är sommarvarmt i mellansverige så hur ska man hinna blogga? Jag vill ju bara vara ute och njuta av det härliga vädret.

Jag har en japansk granne , en mycket god vän i Japan som jag pratade med på telefonen häromdagen och en kompis jag träffar ofta som bott i Tokyo. Mitt sug att komma iväg till Japan blir bara värre och värr men idag vet jag inte om min ekonomi tillåter det, i synnerhet som jag vill åka med mina barn så det blir tre biljetter dit som ska betalas. Dottern kräver i princip att jag ska ta med henne för två av hennes bästa "vuxenkompisar" (som hon kallar det) kommer från Japan.

Får väl verkligen försöka spara och komma iväg dit, Visste ni förresten att Japan är det enda land i världen som har fler träd idag än man hade år 1900?

Inga kommentarer: