måndag, november 10, 2008

Utan ord - lotusblomma

 
Posted by Picasa


22 kommentarer:

Thérèse sa...

Pumita är på Påskön just nu så jag fortsätter vara vikarie på Utan Ord på måndag. Hoppas ni hittar hit och vill vara med. Idag kom min bild och Mr Linky upp tidigt för jag kommer att vara borta hela kvällen men skriv gärna en kommentar och lägg upp bilder så ska jag kika senare.

Anonym sa...

Jag ser inte din bild?

Anonym sa...

Lotusblomman är en vacker blomma och leder mig till Vietnam. Den finns förmodligen i många av de asiatiska länderna. Precis som trebarnsmamman så saknar jag din bild, något har gått snett...

Thérèse sa...

Trebarnsmamman och Mia - blev något krångel med Picasa tror jag. Tog bort och la upp bilden igen , verkar funka nu. Tack för att ni påpekade det. Den här lotusen har varit med här på bloggen förut.

Anonym sa...

Ja, nu syns bilden. Mycket vacker! I vilket land har du tagit den bilden?

Resa med Herbert sa...

Hej!

Mycket vacker denna lotusblomma, bra foto.

En skön fortsättning på den nya veckan önskar jag dej.

Solvarma Irene

Della sa...

Vacker blomma, lotusen. Har sett den bl i Kashmir och Malaysia.
Trevligt att du fortsätter vikariera.
Ha det bra!

Ninni sa...

Otroligt vacker är den, i det ljuset ser den nästan konstgjord ut! Vad bra att du ställer upp som vikarie!

Anonym sa...

Tror det är första gången jag ser en lotusblomma på bild. Vet inte riktigt vad jag hade väntat mig, men den här var finare än jag trodde...

Anonym sa...

Det blir gott te av den!

annette sa...

Så vacker Lotusblomman var, vet inte om jag sett den tidigare.

Nu är det ganska ordlöst hos mej;)

Ha det så bra allesammans.

Kram //annette

Anonym sa...

Fin färg på den blomman

Rajson sa...

Verkligen en mkt vacker blomma.
Fotade några i Botaniska i edingbergh för några år sedan.
Den parken kan rekomenderas!

Anonym sa...

Åhhh vad vacker!

Husbilen Credo sa...

Underbar blomma vackert och stilrent foto.
Visst hänger jag med bara kul att du vill ta på dig detta ansvar.
Ha de gott! Tack.

Anonym sa...

Det var en riktigt vacker blomma!

Jag var inne hos Pumita och lästa att hon landat på Påskön. Tur att du kan vikariera.

Ha en skön kväll! /Ingrid

Pumita sa...

Otroligt vacker bild! Sagolik skulle jag vilja saga, precis som naturen har vid Stilla havet.

Om du orkar vore det kul om du vickade nasta vecka ocksa. Jag kommer hem sent pa lordagkvall och har nog fullt upp med annat. Tack sa mycket pa forhand! Du ar en parla! :)

Thérèse sa...

Mia - den är från en park i Hong Kong

Solvarm - tack , önskar dig en skön vecka också.

Della - åh har du varit i Kashmir vad spännande , dit skulle jag gärna åka. Jag älskar Indien och vill verkligen se mer av det.

Mimo - dom är fina , påminner ju om näckrosor.

Niklas - och man kan äta rötterna , jag har frysta lotusrötter i min frys men utan kryddning smakar dom inte så mycket fast dom har ett vacker och speciellt utseende

Anette - vackra och ganska lika näckrosor

Aborren - ja det är det

Rajson - det ska jag lägga på minnet om jag har vägarna förbi , är ofta lite dålig på att besöka botaniska trädgårdar och sånt fast jag tycker mycket om blommor

Lottam - tack , bara kul , nästa vecka blir det här också sen är Punmita tillbaka

Ingrid - jag tyckte det var kul att bli tillfrågad och vickar gärna även i framtiden om hon inte kan. Blir hos mig nästa vecka också sen tar Pumita över. Har också läst hos henne , blir så ressugen

Pumita - kul att du kikar in. Har läst hos dig och du verkar ha det helt underbart. Klart jag vickar nästa vecka också , förstår att du har mycket när du precis kommit hem. No te preocupes , amiga!

Anonym sa...

Tror inte att jag sett en lotusblomma på bild förut. Vad vacker den är. Vilket jag kunde tänka mig att den skulle vara. Här är den dessutom i ensamt majestät och det förstärker skönheten. Varför äter man rötterna? Nyttigt? Gott? Hur äter du dom? Spännande! Jag kom hem sent igår och fick verkligen skärpa mig så att jag lade mig direkt. Annars blir jag lätt fast här. Det är ju så roligt att se alla bilder och läsa allt. Men nu är jag med!

Jah Hollis sa...

Klart man vill vara med. Och jag gillar bilden på lotusblomman, Vackert.

Thérèse sa...

Mariann - Jag har ätit lotusrötter i Hong Kong och Kina (samma land numera jag vet men ganska stor skillnad ändå) dels wokade och i grytor och dels som plockmat i marinader. Dom smakar inte så mycket så marinerade lotusrötter jag har smakat är ofta rejält kryddade med t.ex chili och vitlök. Dom är fulla med hål så när man skivor dom blir det runda vita palttor med flera hål i , kan vara dekorativt. Dom jag har i frysen är färdigskivade frysta som jag köpt på Copp forum och jag brukar woka dom.

Jah Hollis - kul att du är med!

Bengavoice sa...

Nu höjer även Benga sin voice utan ord.
Jag tyckte verkligen om lotusblomman, den är vacker. Och bilden har en fantastiskt varmt ljus.