måndag, februari 25, 2008

nöjesliv?

Hittade ett inlägg hos Blancaflor som jag tycker stämmer precis. Kan inte annat än instämma att det i Spanien alltid är roligt att gå ut och folk i alla åldrar är ute och alla har verkligen kul.

Uppsalas uteliv i februari känns så där... (ska jag vara ärlig är det lika illa i juli också)

I lördags var jag på en mindre fest och sen kollade jag snabbt på Uppsalas uteliv. Har inte varit ute särskilt många gånger i Uppsala men varje gång har det varit lika dött och avslaget. I lördags var inget undantag. Det här verkar definitivt inte vara någon partystad. Många av dom som var ute såg ju inte ens ut att ha kul. För mycket attitude. Själv tyckte jag att festen var väldigt trevlig men nattlivet på stan hade jag gärna kunnat vara utan.

4 kommentarer:

Sara sa...

Jag kan också känna sådär; mycket attityd, mycket fylla, mycket ragg... Och folk som ser antingen sura eller deprimerade ut. ;)
En fransman som jag känner som varit i sverige var lite chockad över hur berusade svenskar blir. Och hur hårt de håller i sina egna flaskor som de har haft med sig till festen, eftersom det i Frankrike är helt naturligt att dela.

Thérèse sa...

Sara - stämmer precis. Mycket ragg som du säger. I lördags hann var jag bara som hastigast in på en krog efter festen jag varit på och jag blev "raggad på" bland annat av en 18 åring och en 20 åring.... suck. Som du säger svenskarna håller hårt i sina flaskor och går en till baren och handlar köper man bara till si själv. I andra länder är det naturligt med rundor men då kostar ju en öl lte mindre också.

Anonym sa...

Uppsalas uteliv är (eller har i alla fall varit det) jättebra när man är student och får gå på alla överfulla nationerna, men annars så är det lite som du säger; ganska avslaget.

Thérèse sa...

Haydee - jo det är nog sant men trots att jag har kårleg har jag ännu inte satt min fot på en nation. Går i princip aldrig ut men nationerna lockar inte direkt för jag misstänker att jag skulle vara minst 10 år äldre än dom flesta.... Tror majoriteten där är 20-25 kanske 27 men jag är 28+++......

Fast jag får se , det kanske blir nåt besök i framtiden