onsdag, februari 06, 2008

förslag på ämnen

Jag fick en kommentar om att mina inlägg om Spanien var saknade. Måste erkänna att jag tänkt på det själv , är medveten om att det inte har blivit så mycket om Spanien och att jag saknar att skriva om landet. Tyvärr är det mer än ett år sen jag var där och jag har ingen resa planerad dit. Ju längre tiden går sen jag flyttade från Spanien desto svårare känns det att komma med något nytt om landet. Men jag vill verkligen skriva mer om Spanien och andra länder. Så jag tänkte slänga ur mig en fråga om vad ni som läser skulle vilja att jag skrev om Spanien eller andra ämnen. Ni får också hemskt gärna ställa frågor om Spanien och annat som jag kanske kan svara på i ett inlägg. Eller bara kom med förslag på sånt ni tycker jag ska skriva om. Så kanske jag får lite idéer till bloggen för då och då känns det ganska tomt på idéer till ämnen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är intresserad av allt kulturkrocksrelaterat - situationer där något som är självklart för en person är förvirrande, konstigt eller obegripligt för en annan.

Cliff Hanger sa...

Jag tycker att det är mest intressant med mer personliga inlägg. De inläggen kan också kopplas till mer allmängiltiga uppslag.

Thérèse sa...

Anonym - håller med dig , sånt är kul både att läsa om och skriva om. Det har jag varit lite dålig på sista tiden , ska skärpa mig

Cliff hanger - jag håller med dig. För ren fakta kan man ju hitta i uppslagsböcker och på andra ställen man vill ju ha en mer personlig touch på bloggar. Jag har inte direkt några lik i garderoben eller större hemligheter så jag skulle absolut kunna skriva mer personligt. Fast jag gör inte så mycket spännande grejer. Oftast ganska vanlig vardag som dom flesta andra och då känner jag mer att det kanske är ointressant att läsa och skriva om. Men , men jag kan absolut bättra mig.

Anonym sa...

Det var ju jag som bad om mer Spanieninlägg så jag tycker ju att det, precis som de andra sagt, vore roligt med kulturkrocksinlägg, personliga inlägg samt kanske tips på saker att göra i spanien. :)

Thérèse sa...

Johanna - jag håller med dig och jag har själv tänkt att det har blivit dåligt med Spanien men det ska bli skärpning.