måndag, februari 04, 2008

ultraljud

Knät som jag opererade förra veckan läker bra. Jag har kunnat gå på det hela tiden och haltar inte. Har inte heller ont. Idag gick jag ut en sväng för första gången. Jag har inte det minsta ont heller. Så idag har jag gått lite , kört bil , handlat mat och tittat på kaniner med dottern. Det finns en kaninras som heter belgisk jätte som är enorm. Större än en katt och kan väga 10-12 kilo. En sån ville förstås dottern som drömmer om husdjur ha. Jag tror jag har sett en sån förut men det var ganska längesen så jag tyckte den såg smått abnorm ut.

Imorgon ska jag också köra bil. Till sjukhuset tidigt på morgonen och låta dom titta in i min kropp med ultraljud. Jag har blivit röntgad och det var något som inte såg så bra ut. Börjar bli minst sagt less på dom här täta sjukhusbesöken och att få höra att det är nåt fel men man vet inte riktigt vad. Sen har jag lite andra saker jag ska fixa under dagen. Så jag hoppas och tror att mitt knä mer och mer funkar som det ska. Det som jag inte har opererat har dock krånglat lite. Men bara lite.

Om en vecka ska stygnen bort och då kan jag börja cykla och gå längre promenader. Men redan nu känner jag att jag kan leva ganska vanligt. Börjar bli lite less på att skriva om min (o)hälsa. Inte så intressant att läsa. Men jag är lite nervös för ultraljudet imorgon och fattar inte riktigt hur orolig jag ska vara för det som inte var bra på röntgen. Vill bli helt frisk nu. Ska försöka skriva ihop något om Spanien eller något annat som är intressantare för mig att skriva och er att läsa senare ikväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på ultraljuset, hoppas du kan få klarhet i vad problemet är så du slipper oroa dig och att det inte är något allvarligt!

Anonym sa...

Usch, jag vet hur orolig man kan vara för sådant där, jag gick och oroade mig i 6 veckor innan jag fick ett lugnande besked från min läkare. Hoppas allt går bra!

Thérèse sa...

Anna - tack , som tur är sg allt bra ut men samtidigt är det frustrerande när jag har så mycket problem med knän att dom flesta prover och undersökningar inte visar så mycket

Johanna - ja det är läskigt , jag kan inte heller låta bli att oroa mig inför varje sjukhusbesök och undersökning.