lördag, mars 15, 2008

surblogg

Man ska inte vara nyopererad i en stad där man knappt känner någon en lördagkväll då det är melodifestivalen på TV. Jag kan inte förstå svenskars fascination för den tävlingen. Fast jag är ganska orörlig så jag kanske bänkar mig i soffan och tittar ikväll. Annars hade jag behövt någon som hjälpte mig med mat , köpte värktabletter åt mig och agerade duschvakt. Men det ser mörkt ut ikväll. Det är jobbigt att vara så här orörlig och jag fixar inte att stå så länge att någon vettig mat blir lagad Duschandet är lite vingligt så därför känns det skönt om någon annan finns i lägenheten om något skulle hända. Fast det blir ju snart bättre och jag har fått mycket hjälp efter operation så jag ska väl inte klaga för mycket. Imorgon kanske jag kan få hjälp att laga mat , en duschvakt och värktabletter. Håller tummarna. Annars försöker jag mig på en dusch ändå. Snart ska väl benet läka men idag har det svullnat upp och ser inte så bra ut. Hoppas det lägger sig tills imorgon. Nej nu får det vara slut på gnället. Dela med er av roliga språkliga felsägningar längre ner i bloggen istället så jag får ett gott skratt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att svullnaden på knäet går ned! Förstår att det måste vara lite trixigt att stå upp med ett nyopererat knä.

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the MP3 e MP4, I hope you enjoy. The address is http://mp3-mp4-brasil.blogspot.com. A hug.

Cliff Hanger sa...

Skönt att operationen gick bra. Krya på dig!

Sara sa...

Jag kan inte heller begripa den här fascinationen för melodifestivalen! Det har ju tagit helt absurda proportioner! I Frankrike är jag inte en säker på att det sänds på teve.
Hoppas du får duscha snart! ;)

KARLAVAGNEN sa...

Total sympati! Bon courage!

Thérèse sa...

anonym - jo det är trixigt men det går bättre och bättre

Cliff hanger - tack

Sara - jag har fått duscha och blivit bjuden på wienerbröd och svllnanden verkar ha gått ner något. Blir väl inte den bästa mat när man inte orkar laga så mycket , har mest levt på mackor och det är inte så kul i längden men snart så.

Karlavagnen - tack