måndag, september 10, 2007

kulturnatt

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Känner mig lite smått eländig och hängig med en förkylning som inte helt vill släppa , bara nästan. Någon som har tips på bra huskurer mot förkylning för det lär väl bli en och annan i den svenska hösten och vintern. Känner mig även lite smått ensam och saknar någon jag tycker om fast det går ju tyvärr inte alltid att ses och blir ju extra trevligt när man ses efter att ha saknat varandra ett tag. Hoppas bara det inte dröjer för länge.

Tänkte skriva om kulturnatten som var här i stan i lördags men jag såg egentligen inte så mycket av den. Var bara nere på några barnaktiviteter på eftermiddagen och det regnade otroligt mycket. Dottern uppskattade iallafall dans , museum och bibliotek. Sen tog jag det lugnt hemma med barnen på kvällen och hörde regnet smattra mot rutorna. Innan dess lyckades jag skrapa bilen mot en pelare i garaget. Lacken på ena bakdörren ser inte så kul ut men det blev ingen buckla. Vet inte vad det kostar att åtgärda och om jag ska åtgärda det , egentligen bara ett utseendefel , bilen går lika bra ändå.

Förra året bodde jag i Madrid men var här på besök under kulturnatten. Det var ovanligt varmt för att vara början av september och hur mycket folk som helst ute. Såldes också en massa tingel-tangel på gågatan. Var runt och tittade lite och gick sen på teater som var jättekul. Tyvärr förvandlades stan senare på kvällen till ett fylleslag för tonåringar. Känns lite jobbigt att se 13-14 åringar som är så fulla att dom inte kan ta hand om sig själva. Dessutom inte bara någon enstaka utan hur många som helst. I år hade tydligen regnet och kylan gjort att det var ovanligt lugnt och ovanligt lite fylla.

Nu skulle jag behöva tvätta , städa , duscha , plugga och annat men det får nog vänta till imorgon. Sova är nog första prioritet.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jo, jo, fast när du själv var 13-14 tyckte du nog det var skoj att röja loss pâ stan och halsa Aurora eller kall glögg i en trappuppgâng (hu, jag minns det själv). Fast kulturnatten fanns kanske inte dâ i Uppsala?

Thérèse sa...

Per - nja jag var nog inte ute och festade när jag var så ung. Kanske 15. Men då fanns inte kulturnatten i uppsala, vi festade ändå.

Thérèse sa...

Per - fast bara för att jag själv ibland var ute och festade som tonåring så tycker jag inte det är något bra.

Pumita sa...

Krya på dig, tjejen! :)
Själv har jag också lite svårt att hinna med allt så bloggandet får stå åt sidan lite grann. Ha det bra!

Thérèse sa...

Pumita - tack men det är inget allvarligt , bara lite skrovligt i halsen som inte helt vill släppa.
Ibland måste och vill man prioritera annat än bloggande. Jag väntar tills du är tillbaka