lördag, augusti 25, 2007

kräftkalas

Ska väl påpeka att mitt förra blogginlägg inte var något som är representativt för varje dag. Jag har väl en del dåliga dagar och onsdagen var en sån men torsdag , fredag och idag har varit bra som dom flesta dagar. Ibland vill jag skriva om det jag grubblar över mina dåliga dagar men hejdar mig för att jag vill inte lämna ut mig själv och andra för mycket. Så har jag en tendens att börja grubbla och älta och då blir man ju bara ännu mer nere när man har såna dagar.

Nu är jag och barnen nyss hemkommen från en kräftskiva med diverse släktingar. Det fanns massor av mat även för oss som inte äter vatten-insekter det vill säga kräftor. Så jag är verkligen proppmätt och småtrött nu.

Väldigt trevligt att träffa kusiner och kusinbarn och andra jag inte sett på många år. Trevligt att kunna sitta ute i trädgården en hel kväll utan att frysa alltför mycket. Jag har ju ibland oroat mig för att min dotter glömt så mycket spanska men ikväll satt hon länge och berättade för min kusin och hans fru hur man sa olika saker på spanska och verkade jättestolt. Så en hel del av spanskan finns nog kvar någonstans även om hon sällan vill prata spanska.

Som jag skrev förut tycker jag inte det är så mysigt att se folk sitta och bryta sönder kräftor och suga och sörpla på delar av dom. Jag är inte så känslig för att folk äter kött och fisk men just kräftor och en del andra skaldjur ser ut som förvuxna insekter och man sitter och bryter sönder hela djuret känn lite äckligt. Fast ikväll gick det utmärkt att ignorera vad dom andra höll på med , äta pajer, pizzor och sallad och prata och klappa på dom två hundarna som också var där.

Fick mycket frågor om Spanien och Madrid av släktingar. Insåg hur mycket jag saknar Madrid även om jag inte ångrat att jag flyttat och tycker det känns bra att bo här just nu iallafall. Fast någon gång i framtiden vore det nog trevligt att bo en kortare eller längre tid utomlands , gärna i Spanien , igen.

Inga kommentarer: