fredag, maj 28, 2010

Resa till Cosat Rica

Chiquita söker någon som har lust att under en vecka åka iväg och blogga från deras bananodlingar i Costa Rica. Känns som gjort för mig. Tror jag skulle passa helt perfekt som bloggare i Costa Rica. Jag har rest i regionen, pratar språket, är intresserad av internationella frågor och miljö. Dessutom älskar jag regnskogen i Centralamerika och skulle gärna återvända dit. Det känns ju nästan osannolikt att Chiquita skulle hitta någon dom hellre tar med än mig.
Åka till Costa Rica skulle jag verkligen vilja och självklart skulle jag blogga massor på en sån resa. Så vore det intressant att se hur människorna som arbetar på bananodlingarna i landet har det. För alla vi som har sett filmen Bananas om hur arbetarna på Doles plantage i Nicaragua har drabbats av olika skador p.g.a bekämpningsmedel skulle det vara glädjande att se att alla bananodlingar inte är som dom som skildras i filmen.
Som om inte dessa argument vore nog för Chiquita att välja mig så kan jag också påpeka att jag under många år flitigt bidragit till deras försäljning. Så nu är det väl på tiden att dom belönar mig för alla bananer jag har köpt.

Inga kommentarer: