måndag, december 28, 2009

spikmatta och snö

Jag hoppas att ni som någon gång ibland tittar in här har haft en bra jul. Jag har själv haft väldigt mysigt men som vanligt ätit alldeles för mycket mat och godis. Familjen som jag firade jul med hade ätit alldeles för många julbord under december så vi blanda in lite italiensk plockmat bland skinka, köttbullar, korv, jansson, grönkål, lax, sill och det andra. Mycket lyckat. Dagen innan julafton skippade vi all typisk svensk julmat och åt en fantatsikt god thaimiddag som avslutades med glögg och pepparkakor...

Eftersom jag har barn blir det dom som får alla julklappar så jag har varken fått eller önskat mig så mycket. Men "årets julklapp" - spikmatta - lyckades jag få utan att ha önskat mig. Har länge varit en aning skeptisk men tänkt väl ge det en chans. Fast efter att två kvällar i rad ha tillbringat 20 minuter på spikmattan har jag inte fått annan effekt än en röd rygg precis efteråt. Men jag ska ge mattan några chanser till. Känner trots allt många som lovprisar spikmatta.

En vit jul blev det också för första gången på ganska många. Vi har har och har haft massor av snö. Vackert men kallt.

Jag vill egentligen blogga men har varit så dålig på att prioritera bloggen. Ju längre man håller upp desto svårare blir det att komma igång igen känns det. Men skriver man något brukar suget komma tillbaka. Hoppas.

Inga kommentarer: