söndag, december 13, 2009

Dunder-thai

Ikväll har jag varit på en väldigt speciell restaurang. Har varit där en gång tidigare och lika kul då. Koh Phangan är en väldigt udda restaurang som finns i Uppsala och Stockholm. Väldigt god thaimat och extremt kitschig inredning. Jag uppmanar alla som läser att gå in på hemsidans bildgalleri gör det är verkligen speciellt. Ungefär en gång i timmen släcks allt kitsch ner och det blir åskväder i restaurangen. Det är faktiskt ett perfekt ställe att gå med barn för det finns hur mycket som helst att titta på. Förra gången jag var där hade jag min dotter med min ikväll var det bara jag och en kompis. Dottern var och kolla på luciatåg med sin mormor. Kompisen bjöd mig på middag för vi hade något att fira, något mycket bra. Hur som helst var det en lyckad kväll och god mat och kitschig inredning är ju aldrig fel. Koh Phagnan finns på Övre Slottsgatan i Uppsala och på Skånegatan när Medborgarplatsen på Söder i Stockholm. Kanske inte ett ställe man går varje helg men en kul och annorlunda upplevelse ibland.
Jag gilla också att dom hade ett stort utbud av vegetariska rätter samt att barnmenyn inte bestod av köttbuller och korv utan thairätter. Min dotter älskar sån mat och hon är väldigt, väldigt kräsen när det gäller mat men just kina- och thai- mat funkar bra.
Koh Pahgnan är ett kul ställe, maten är god och servicen bra så jag kan verkligen rekommendera det. Men gå nu in och kolla bildgalleri i länken så ni fattar hur kitschigt det verkligen är.

Om min kompis mot förmodan läser här så tack för en väldigt trevlig kväll med glögg , god mat och cd:n jag fick. Jag hade jättekul!

4 kommentarer:

Erica sa...

En av mina favoriter! Har varit på den i Stockholm och det vattnar sig i munnen på mig bara jag hör eller läser namnet :-)

Bandini sa...

Jag har aldrig varit där men bilderna är mycket fina och maten verkar vara mycket god men de har inte vin från Spanien, varför????

Anonym sa...

Tack själv! Det var trevligt och god mat med!
Mvh
J

barajagjohanna sa...

Wow, ett ställe att garanterat testa i Stockholm, hör jag!