torsdag, september 17, 2009

blond

För cirka 1.5 år sen fick jag för mig att jag skulle färga håret blot. Jag är född med brunt hår. Mörkt brunt. Har någon gång färgat rött och röda slingor men aldrig gjort mer dramatiska förändringar. Tid hos frisören idag och nu börjar jag fundera på att bli blond. Fast det kanske skulle se väldigt konstigt och onaturligt ut på mig. Det kanske skulle kännas helt fel. Eller så skulle det vara jättekul att prova en ny hårfärg. Varför ska sånt här vara så svårt att bestämma och varför är jag så feg att prova? Om någon läser det här och tror att jag skulle passa bra eller dåligt i blont så framför gärna det.

Troligen går jag väl runt och har storslagna planer på en ny rolig frisyr och blond färg. Sen när jag väl sitter där i frisörstolen mesar jag och säger ta bara några centimeter. Eller ska jag våga mig på en radikal förändring? Så farligt är det väl inte? Hår växer ut och fel färg kan färgas över.

4 kommentarer:

Sara sa...

Jag tror du vågar! Jag var JÄTTEBLOND ett par år, och gillade det (började med slingor, sedan blev det mer och mer) och skulle gärna bli blondare igen. Men det jobbiga är ju utväxten, den kommer så fort!

AnneliH sa...

Ja, om du inte testar vet du inte om du vågar ;) Du skulle bli jättefin i blond och kort...men det är ju att våga göra tvära kast.

Johanna sa...

Jag tycker helt klart att du ska prova! Det kan ju inte bli annat än fel, eller hur? :)

Erica sa...

Hur blev det?