söndag, november 15, 2009

Pyntpsykos

Jag håller helt med här Håller med så mycket att jag inte kunde låta bli sno rubriken. Det är bara mitten på november men det skyltas med julpynt överallt på stan. Man blir ju smått galen. Tydligen är det lika illa i Frankrike. Förr drog julpyntet inte igång förrän första advent som var skyltsöndag. Inte skyltsöndag med dagens mått då alla ska ut och handla för då hade affärerna söndagsstängt. Då promenerade man bara runt i stan och kikade på julpyntet som hade kommit upp i skyltfönstren.

Kan inte affärerna något år lära sig ta det lugnt med julpyntet. Man hinner ju bli less redan innan första luckan i adventskalendern ska öppnas.

4 kommentarer:

Sara sa...

Julskyltningen kom igång strax efter att de tagit ned halloweengrejerna, tror jag. Inte en dags paus emellan!

Freedomtravel sa...

Sälja, sälja, sälja... handlar det förstås om... Men visst blir man tokig! Min mormor brukade lösa det där pyntproblemet genom att alltid (året runt) ha ett påskpynt och ett julpynt framme... så var det alltid färdigpyntat. Själva försöker vi lösa problemet genom att resa bort över jul... Ja, man slipper ju inte skyltningen, men man slipper köpa och pynta...

Unknown sa...

Galet! Åkte från Kastrup förra veckan och det var julgran med ala tilbehör. Bara tomten jag ännu inte har sett : o

Rövarmamman♥ sa...

Hej Har en fråga, jag sökte imorse på att "raderade bloggar som vill återskapas" o fann din blogg- jag hade en blogg som jag raderade men vill föra den till mina- fick d hjälp med de? gick det?