fredag, juli 23, 2010

Spice Bazaar, Istanbul








4 kommentarer:

Nadia sa...

Vilka underbara bilder!
Jag kan riktigt kanna dofterna och det vattnas i munnen pa mig...
Alskar krydddor av alla de slag! Kopte du nagot? Och vad ar det for olika produkter/kryddor de saljer?

Unknown sa...

Åååååh nu längtar jag allt ner till Marocko och medinorna.

Fina bilder, kan nästan lukta dem.

Thérèse sa...

Nej jag köpte tyvärr inga kryddor, blev bara ett snabbt besök i kryddbasaren tyvärr. Var även inne i Grand Basar, världens största basar, men blev inte så imponerad såldes mycket kopior av kända märken på väskor, klockor och annat. Kändes mycket turistisk så där nöjde jag mig med att promenera runt och ta en fika.
Köpte faktiskt knappt något alls i Istanbul, hade för ont om tid och för mycket jag ville hinna se. Tror det bara blev ett halsband som min dotter ville ha och en bok om staden.

Thérèse sa...

Men kryddbasaren eller den egyptiska basaren som den också kallas är häftig och rekommenderas. Nu när jag tittar på bilderna ångrar jag att jag inte köpte med lite kryddor hem. Får bli nästa gång för till Istanbul vill jag väldigt gärna tillbaka